SAAB MAY JOIN GM’S CROSSOVER REVOLUTION
General Motors Corp. will spread the wealth among its brands with the seven additional crossover models it plans to launch by 2010. Media reports list Buick, GMC, Saturn and possibly Saab among those likely to add new car-based crossover vehicles. Last week, GM announced it would double the number of crossovers in its North American portfolio to 14 in the next four years. Three of the vehicles will ride on GM’s Lambda platform and are expected to bow in the next 18 months: the Buick Enclave, GMC Acadia and Saturn Outlook. GM’s current crossovers are the Chevrolet Equinox and HHR, Pontiac Torrent and Vibe, Buick Rendezvous, Cadillac SRX and Saturn VUE. If approved, the midsize Saab model likely will be based on an upcoming Cadillac concept vehicle but with a significantly different look. GM’s new wave of crossovers will be front- and all-wheel-drive architectures primarily powered by V-6 engines, though additional four-cylinder offerings may be added if fuel prices remain high. All the vehicles are being designed to accommodate a hybrid drivetrain.
Een nieuwe (zoveelste?) cross-over poging
-
jelger
- Geregistreerd lid
Een nieuwe (zoveelste?) cross-over poging
van GmInsidenews.com. Tja... ziet er naar uit dat GM de lijntjes kort laat, en zeker niet laat vieren...
Zolang er nog een Europees gevoel aan de wagen gegeven kan worden..
-
marq101
- Geregistreerd lid
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
-
Hanm
- Lid van verdienste
Ik zie het negatieve er bij dit bericht niet zo van in, er worden nota bene significantly different looks beloofd, dat klinkt mij in de oren alsof ze het nou juist wel beter beginnen te begrijpen.
Het fenomeen platformsharing an sich is onoverkomelijk en biedt ook gewoon alleen maar goeds, voor grote volumes ontwikkelen is stukken effecienter waardoor veel hogere kwaliteitsniveaus te behalen zijn inclusief lagere kosten. Een beter chassis dan het epsilon chassis onder de huidige 9-3 heeft Saab nog nimmer gehad!
Het fenomeen platformsharing an sich is onoverkomelijk en biedt ook gewoon alleen maar goeds, voor grote volumes ontwikkelen is stukken effecienter waardoor veel hogere kwaliteitsniveaus te behalen zijn inclusief lagere kosten. Een beter chassis dan het epsilon chassis onder de huidige 9-3 heeft Saab nog nimmer gehad!
-
marq101
- Geregistreerd lid
Elevation12,000 schreef:Ik had daar al wat over opgepikt.
Goede deal wel: Zij onze 9-3, wij hun 'crossover'. Liever delen met Caddy, dan met Chevy en Subaru. Dat er sprake zal zijn van verregaandere differentitie vind ik ook positief.
Differentiatie en GM dat is overigens een contradictie in termen. GM staat synoniem voor assimilatie. Wist je dat The Borg uit Star Trek zijn afgeleid van de management van GM? Resistance is futile, you will be assimilated
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Nou, die mannen van Caddy beginnen het al te leren hoor. Die nwe BLS is echt een uitstekende automarq101 schreef:Elevation12,000 schreef:Ik had daar al wat over opgepikt.
Goede deal wel: Zij onze 9-3, wij hun 'crossover'. Liever delen met Caddy, dan met Chevy en Subaru. Dat er sprake zal zijn van verregaandere differentitie vind ik ook positief.Waarom liever delen met caddy dan met chevy of Subaru. Wat moeten wij in godesnaam met al die amerikaanse meuk? 10x liever met Subaru. Stel je voor dat een nieuwe Saab het platform deelt met een impreza. Waar moet ik tekenen? en ik heb liever de bodemplaat van die Subaru X-over dan 1 van die vrachtwagens uit Bedrock USA (yabbadabbadoe en zo).
Differentiatie en GM dat is overigens een contradictie in termen. GM staat synoniem voor assimilatie. Wist je dat The Borg uit Star Trek zijn afgeleid van de management van GM? Resistance is futile, you will be assimilatedDus wat die 'significant different looks' betreft. Eerst zien, dan rijden, dan geloven......als jullie het niet erg vinden.
Buiten deze BLS om is er ook nog wel sprake van progressie. Er is nog een slag te maken, maar dat alles op een hoger plan komt dan met om het even elke Chevy en zelfs op een voor ons acceptabel plan lijkt mij zeker niet ondenkbaar.
Waarom een Cadillac boven liever dan Subaru? Subaru = niet premium. Caddy wel. In de hemel rijdt iedereen premium, niet Subaru.
Sorry, van Startrek weet ik niets.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Hahaha. Volgens mij word ik oud als iemand al begint te zeggen dat ie niets weet van ST dan moet je oppassen.Elevation12,000 schreef:
Nou, die mannen van Caddy beginnen het al te leren hoor. Die nwe BLS is echt een uitstekende auto![]()
Buiten deze BLS om is er ook nog wel sprake van progressie. Er is nog een slag te maken, maar dat alles op een hoger plan komt dan met om het even elke Chevy en zelfs op een voor ons acceptabel plan lijkt mij zeker niet ondenkbaar.
Waarom een Cadillac boven liever dan Subaru? Subaru = niet premium. Caddy wel. In de hemel rijdt iedereen premium, niet Subaru.
Dat premium is natuurlijk een gevoel. Ik heb 10x liever de onderdelen van Subaru dan van een amerikaan. Bovendien is het de bedoeling dat je niet ziet dat er onderdelen worden gedeeld. Wat blijft er dan nog over van 'Premium'. Overigens doe eens een ritje in een Subaru Legacy B-spec. Voelt heel 'premium'
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Vertel eens wat er zo veel beter is aan onderdelen van Subaru dan van Cadillac? Of ben je in principe gewoon tegen alles wat Amerikaans is?
Nix tegen Subaru, maar als ik mag kiezen qua design, motorisering, luxe etc. wordt het Cadillac voor mij.
Samenwerking met Subaru is bovendien toch van de baan...
Nix tegen Subaru, maar als ik mag kiezen qua design, motorisering, luxe etc. wordt het Cadillac voor mij.
Samenwerking met Subaru is bovendien toch van de baan...
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Ik moest ff naar de website van Subaru om te kijken wat voor een auto dat nou precies is. Wel een leuke motor denk en ik begrijp van jou dat hij ook bijzonder moet rijden.marq101 schreef:Hahaha. Volgens mij word ik oud als iemand al begint te zeggen dat ie niets weet van ST dan moet je oppassen.Elevation12,000 schreef:
Nou, die mannen van Caddy beginnen het al te leren hoor. Die nwe BLS is echt een uitstekende auto![]()
Dat premium is natuurlijk een gevoel. Ik heb 10x liever de onderdelen van Subaru dan van een amerikaan. Bovendien is het de bedoeling dat je niet ziet dat er onderdelen worden gedeeld. Wat blijft er dan nog over van 'Premium'. Overigens doe eens een ritje in een Subaru Legacy B-spec. Voelt heel 'premium'
..maar nee hoor, ik schaar hem toch niet in het rijtje Rolls Royce, Mercedes, Jaguar enz. Cadillac past daar wel in, vooral met de historie in ogeschouw genomen.
Ik vind die Outback trouwens leuker.
Goeddeel vd gedeelde onderdelen gaat zich idd waarschijnlijk onderhuids bevinden. Hopelijk gaat verregaande differentatie daar voor zorgen.
-
marq101
- Geregistreerd lid
1) De kwaliteit, afwerking. JaRuud schreef: 1) Vertel eens wat er zo veel beter is aan onderdelen van Subaru dan van Cadillac? Of ben je in principe gewoon tegen alles wat Amerikaans is?
2)Nix tegen Subaru, maar als ik mag kiezen qua design, motorisering, luxe etc. wordt het Cadillac voor mij.
3)Samenwerking met Subaru is bovendien toch van de baan...
2) Als ik het woordje design en amerikaanse auto's in 1 zin hoor dan krijg ik jeuk. Maar ze gaan de goede kant op. (Mustang, Charger, Ford GT). Overigens, eerlijk is eerlijk het toppunt van design is een Subaru nu ook weer niet.
Luxe, mwah. Alles zit er op en aan maar het doet van binnen allemaal erg koreaans aan. Ik zat in zo'n Chrysler 300c. Imposante auto. Maar hadden ze nu niet her en der een beetje alcantara kunnen gebruiken ipv dat schoenzool materiaal op het dashboard.
Motorisering. alleen de v8 is heftig. De rest is nietszeggend. Dan vind ik de boxers van Subaru veeeeel interessanter.
3) ja, errug jammer. Allebei eigenwijze merken. Hadden elkaar heel mooi aangevuld.
Ik vind dat we niets kunnen leren van de amerikanen op autogebied. op motorisch gebied niet, qua afwerking niet qua design niet. Dus wat schieten we ermee op?
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Ik vind wat J. Mays met Ford doet echt wel ok. Divese Lincoln concepten van de laatste 5 jaren bv kan ik zeer waarderen. Anderen misschien niet. Hoe het ook zij; de Amerikanen hebben iig een design. Japanse designcultuur bestaat wel degelijk, maar auto's zijn niet de beste representanten.
Die Griek Zapatinas heeft overigens wel wat leuke showmodelletjes voor Sub getekend. Die nwe Impreza heeft echter weer de elegantie van een Makita boormachine.
Die Griek Zapatinas heeft overigens wel wat leuke showmodelletjes voor Sub getekend. Die nwe Impreza heeft echter weer de elegantie van een Makita boormachine.
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Van Amerikanen kunnen we idd niets leren al het om de kwaliteitservaring van auto interieurs gaat. De Amerikanen doen dat wel van ons, bv VW:

Dit is het interieur vd nwe Tahoe. Best wel netjes en absoluut niet te vergelijken met dat vd voorgaande generatie. Dit is het resultaat van een sterke inzet op een betere kwaliteitsbeleving van GM interieurs. Lutz maakte daar pakweg 1.5 jaar geleden al melding van. Wellicht ligt er voor SAABs ook nog wat in het verschiet
Lutz wordt trouwens veel afgevallen, maar zover ik weet is het juist hij die wat jaren geleden het GM management binnenkwam als de 'petrolhead'.

Dit is het interieur vd nwe Tahoe. Best wel netjes en absoluut niet te vergelijken met dat vd voorgaande generatie. Dit is het resultaat van een sterke inzet op een betere kwaliteitsbeleving van GM interieurs. Lutz maakte daar pakweg 1.5 jaar geleden al melding van. Wellicht ligt er voor SAABs ook nog wat in het verschiet
Lutz wordt trouwens veel afgevallen, maar zover ik weet is het juist hij die wat jaren geleden het GM management binnenkwam als de 'petrolhead'.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Hahaha die is goed. Overigens, Makita (Elevation12,000 schreef:Ik vind wat J. Mays met Ford doet echt wel ok. Divese Lincoln concepten van de laatste 5 jaren bv kan ik zeer waarderen. Anderen misschien niet. Hoe het ook zij; de Amerikanen hebben iig een design. Japanse designcultuur bestaat wel degelijk, maar auto's zijn niet de beste representanten.
Ik ben met je eens dat de Amerikanen de laatste tijd erg leuke
conceptcars uit de hoed toveren.
Die Tahoe ziet er op het eerste gezicht goed uit van binnen. Alleen die boomstam aan het stuur dissoneert 'een beetje'
-
Hanm
- Lid van verdienste