Hemeltje

1985-1987
Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » zo 25 sep, 2005 23:02

Ben bang dat dat niet erg lang blijft hangen. Al onze hemeltjes gaan hangen omdat het schuimpastic gaat degraderen. Op een gegeven moment verpulvert het spul gewoon en gaat de stof plus lijm en pulvertjes hangen. Door lijm in te spuiten zal je de stof vastplakken aan schuimplastic dat waarschijnlijk binnenkort zal gaan verpulveren.

A-J
Geregistreerd lid

Bericht door A-J » di 18 okt, 2005 15:30

de "Headlining kit" is binnen,

duurt dus een weekje of 2,5 maar dan heb je hem ook, zal er uitgebried verslag van doen, en deze foto's in de gallerij plaatsen.

ga deze zaterdag aan de slag, en ja, dat wordt dus eerst alle spelden die nu in de schaal zitten verwijderen en alles opschuren.

het levert inderdaad altijd verrassende reacties op van medepasagiers als ze even zitten en zeggen , goh, echt een nette auto, en dan even naar het dak kijken, tering wat is dat allemaal. dus tijd om ook dat klusje te klaren. daarna is ie klaar, en mooi, dan alleen nog voor de mooiigheid een nieuwe motorkap erop, zitten roestgaten in, maar dat komt later wel

A-J
Geregistreerd lid

Bericht door A-J » do 03 nov, 2005 17:22

de foto's van de hele operatie van de 'headlining'zijn vanaf nu te bekijken in mijn album.

de foto van het eindresultaat komt er nog aan, de tussenstappen staan er al op, en ja ik ook

esalet
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door esalet » za 05 nov, 2005 20:10

:)
Heb genoten van je album, mooi Saabje hoor!
Leuk dat je hem zo origineel laat, maar wel mooi tot zijn recht laat komen.
Die velgenactie doet inderdaad wonderen voor het aanzien, heb het ook zelf een keer gedaan tijdje terug.
Bedankt voor het laten meegenieten, veel plezier en succes ermee.

Jessy
Geregistreerd lid

Bericht door Jessy » za 05 nov, 2005 23:58

Ziet er netjes uit 8)

Vraagje: hoe heb je de hemel uit de auto gekregen? Ik ben nl ook dringend toe aan een nieuwe headlining, maar bovenstaande vraag houdt me een beetje tegen om eraan te beginnen....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 06 nov, 2005 10:50

alles langs bovenkant hemel losmaken (handgrepen, zonnekleppen etc). laat bv bij de spiegel nog even een boutje zitten (mag wel al los) zodat je nog even een steunpuntje houdt. Eventueel zij stukken achter losmaken (middels gordel bevestiging - klapraampjes heb je niet dus dat scheelt).

het veiligste is de stoelen eruit halen. bank kan blijven zitten of eventueel ingeklapt. dat zou genoeg ruimte moeten geven. de plaat is wel bestand tegen een beetje flex bij de draai (mits je GEEN zonnedak hebt, anders is het een super fragiele plaat en kun je het beste alles eruit halen inclusief stuur)

als alles los is, je laatste bout los maken en de plaat laten zakken en dermate draaien, cq kantelen dat je em door de passagiersdeur kunt draaien.

@A-J : mooi werk ! ziet er puik uit.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » zo 06 nov, 2005 12:14

Tip vd Week. Deuren openen. Effe touw over dak en vervolgens onderlangs neer te zakken hemelplaat leiden. Desnoods nog extra support m.b.v. stukkie karton. Hemelplaat losschroeven. Touw wat je ff had vastgeknoopt, langzaam laten vieren. Maximum ondersteuning en je ziet per gezakte cm bij wijze van spreken wat je aan het doen bent.

A-J
Geregistreerd lid

Bericht door A-J » zo 06 nov, 2005 20:30

nog een tip van de week,

heb hem gewoon door de duer eruit gekregen bij de pasagierskant, de stoelen in de chillende negerstand, dus helemaal neergeklapt tegen de achterbank aan.

had de hulp van een hockeystick die ik op de achterbank rechtop tegen de hemel zette, en een beetje het wiskundig inzicht van mijn pa die even geholpen heeft met het eruit halen van de shell.

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » ma 07 nov, 2005 10:04

A-J schreef:nog een tip van de week,

heb hem gewoon door de duer eruit gekregen bij de pasagierskant, de stoelen in de chillende negerstand, dus helemaal neergeklapt tegen de achterbank aan.
"chillende negerstand"... :roll: :?: :roll:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 07 nov, 2005 12:09

hehehe, dat is toch zo? :P en dan de linkerhand bovenop het stuur en de rechterhand op de pook laten steunen om de radio/equalizer/whatever te bedienen :D

;)

en dan natuurlijk lekker sportief rijden; weten zij veel dat men bij sportief rijden (en gewoon altijd trouwens) de stoel rechtop moet zetten en dicht op het stuur moet zitten zodat je het beste de auto kan aanvoelen... :roll:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 07 nov, 2005 12:21

Ik zou eens zeggen...

ga "Crash" bekijken.. :roll:
daar wordt pas wat 'gezegd';)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 05 jun, 2006 11:52

bij een 2-deurs sedan kan je het hemeltje via de rechterdeur verwijderen. Weet niet zeker of je dan ook je voorstoelen eerst moet verwijderen om ruimte te maken, volgens mij wel...

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 05 jun, 2006 11:53

tegen welke tijd valt eigenlijk het hemeltje naar beneden?
mijn 900 uit 87 ziet er nog strak uit van boven, maar de 99 uit 80 is echt een ellende ...
kortom, hoelang kan ik nog genieten in mijn 900 van een mooi hemeltje?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 05 jun, 2006 13:39

JonathanP schreef:Ik heb sinds kort een Saab 90 uit 84, sedan dus 2 deurs met een kleine achterklep. De hemel is ook slecht bij deze, maar op welke manier ga ik hem uit de auto krijgen? Hij is nu nog niet gedemonteerd hoor, maar ik vraag me af of het gewoon door de achterklep kan (met evt gedemonteerde hoedenplank en platte achterbank.) ??
A-J schreef:heb hem gewoon door de duer eruit gekregen bij de pasagierskant, de stoelen in de chillende negerstand, dus helemaal neergeklapt tegen de achterbank aan.

had de hulp van een hockeystick die ik op de achterbank rechtop tegen de hemel zette, en een beetje het wiskundig inzicht van mijn pa die even geholpen heeft met het eruit halen van de shell.
Bij mijn 99 (2-drs) heb ik wel de stoelen en bank eruitgehaald. Ik vond de schaal erg teer. De stoelen eruit halen is een fluitje van een cent en de schaal heeft daarna ruimte zat om er zonder problemen uit en in te gaan.

A-J
Geregistreerd lid

Bericht door A-J » vr 16 jun, 2006 0:42

veel succes ermee. nog ene kleine tip.
gebruik niet de lijm die erbij wordt geleverd uit engeland, maar zoals ook elders op dit forum wordt gesteld de 3m lijm.

heb ene mooi album gemaakt met hoe ik het gedana heb, alleen nu, dik 6 maanden later is alles weer los aan het hangen. wacht nu even op een rustige periode voor mij in de zomer om het klusje nog een keer te doen, deze keer gelijk met de goed lijm, en dus niet eigenwijs zijn en advies van medeforummers over het hoofd zien.

succes ermee

Plaats reactie