Verbruik 9000 2.3 Turbo Aero

1984-1997
B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » za 05 nov, 2005 21:12

AeroJelmer schreef:Echte mannen gaan door tot de 300 8) :lol:

Saab is behoorlijk snel ben ik vandaag wel achtergekomen :shock:
op dit moment is het snel genoeg, maar ach misschien op termijn een turboblok erin (met standaard specs een van top 280)

je was erachter gekomen met foto van het CJIB? :?:

nee een 9k aero is een superbak (zelf ook stiekum op zoek)

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » za 05 nov, 2005 21:24

waarachtergekomen ? en CJIB foto ?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 05 nov, 2005 23:21

die 9000 van mij loopt de teller uit. Op de rollenbank gemeten topsnelheid 230 km/h. Maar toen stond de teller nog niet zo ver buiten bereik als op de autobahn.

Mr Piet
Geregistreerd lid

Bericht door Mr Piet » zo 06 nov, 2005 22:35

Verbruik van een 9000 Aero:

Toen ik mijn 9000 Aero had reed ik in Nederland zo'n 1 op 10.

Redelijk rap van Arnhem naar Bazel resulteerde in een verbruik van 11.1 liter per 100 km (1 op 9).

Blueviggen
Geregistreerd lid

Bericht door Blueviggen » ma 07 nov, 2005 2:08

Nou ik heb erook 1 en ik ben van meening dat als je 80 rijd in zijn 5 het aller zuinigst rijd. Want dan heb je maar 1 blokje op je gemiddeld bezine verbruik meter.

Maarja wie doet dat nou met zoon auto :D

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » za 30 sep, 2006 20:24

En dan is er nog altijd de mogelijkheid voor extra paardjes

http://cars.maptun.com/bilder/30_523_mp_stage_x.avi

(DIVX downloaden mocht je hem niet kunnen openen)
Enne... stage X, wat is er in vredesnaam allemaal aan die auto gebeurd dan? Wat een absurd vermogen mensen... mooi om naar te kijken, niet mooi om te hebben (CJIB).

Guido

seep
Geregistreerd lid

Bericht door seep » ma 02 okt, 2006 12:28

Hard = mooi maar helaas in ons hopelose landje niet echt mogelijk of rijden er soms mensen met radar-detectie (nog tips). Toch goed dat de start en tussensprint van onze bolides te vergelijken zijn met die van het stijgerende paard. (werd zelfs eens door Jeremy in TopGear vermeld).

Hard is mooier indien niet op de snelweg maar daar buiten. Met wegligging onderscheidt je je pas van de massa. Hou zelf ook niet van stoplichtje racen maar soms moet je gewoon iemend even op zijn plaats zetten. Zelf in bezit van enige ingetogen krachtpatsers maar helaas groeit de hobby een beetje uit de hand. Weet iemand nog stalling in de buurt van Rijswijk zh

Reynier

seep
Geregistreerd lid

Bericht door seep » ma 02 okt, 2006 17:19

Om terug te komen op verbruik: de mijne (aero nov. 96 met 210.000) rijdt bij gemiddeld gebruik (stad/snelweg/op snelheid) zo'n 1 : 9,3. Dit blijft hetzelfde als ik op de snelweg met gem. 140-150 rijdt.

Overigens is er wel iets raars: als ik bij een constante snelheid van 100 in z'n 4 ineens vol gas geef, voel ik een harde klap/hapering motor. Duurt maar even maar toch. heb gehoord dat het iets te maken kan hebben met de apc KLEP. Turbi/APC wijzer slaat ook anders uit dan normaal. Weet iemand hier iets meer van of Wat is de functie van de apcklep en hoe werkt deze?

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » ma 02 okt, 2006 18:55

seep schreef:Weet iemand hier iets meer van of Wat is de functie van de apcklep en hoe werkt deze?
Das wel erg off topic, maar goed. Gebruik de zoekfunctie even met fuel-cut als zoekterm in het 9000 gedeelte.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 04 okt, 2006 12:40

Met mijn Aero automaat ben ik al blij als ik 1 op 8 haal, maar dat is wel onder de meest ongustige omstandigheden die je maar kunt denken: woon-werkverkeer met 13 stoplichten (want meestal staan ze op rood als ik aan kom) over een afstand van 9 km. Tot 120 km/u valt het verbruik wel mee bij gelijkblijvende snelheid, maar bij 140 ligt het toch ook weer ergens tussen de 1 op 8 en 1 op 9. Maar ja, je krijgt er zo veel voor terug :D.

Alex

Plaats reactie