Aero op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
onno2
Geregistreerd lid

flashlube

Bericht door onno2 » di 27 okt, 2009 14:54

Oh, dat wist ik niet David, dat de nieuwe versie per cilinder injecteert. Lijkt me al een hele verbetering. Weer nuttige info.

Maar goed, ieder zo zijn mening he ? Ik vind dat er bar weinig objectieve meet data beschikbaar is om nu direct te zeggen dat zoiets werkt. En wie wil er nu niet een vaste bron van inkomsten creeeren door veel klanten lekker die olie te verkopen..... :wink: :wink:

We gaan het allemaal zien....

onno2
Geregistreerd lid

LPG

Bericht door onno2 » di 03 nov, 2009 10:13

Gisteren auto weggebracht en nog even de zaken doorgenomen met de monteur. Goede afspraken kunnen maken. Als je dit niet doet rammen ze zo de schakelaar in het mooie alu contact-sleutel console, ze knallen er de grootste tank in (wat ik net even niet wil) en de vulopening komt in het staal. In het ideale geval heb ik zodadelijk mijn auto met origineel grote kofferbak en de schakelaar op een nette positie.

Ook nog even gebabbeld over het vermogen en er is me gegarandeerd dat de standaard Aero geen issues gaat opleveren voor wat gaslevering op de hoogste vermogens. Mocht ik toch gaan tunen, zal de installatie (nieuwe LPE7) indien nodig overschakelen op benzine zonder inhouden als de motor meer vraagt dan de LPG installatie kan leveren.

Op deze manier had ik er nog niet naar gekeken, maar op zich best interessant, zo spaar je de motor als het nodig is:

http://www.autokompas.nl/archief/2007/1 ... etels.html

Ook kan je bij een LPE7 niet meer leegrijden en geeft ie een geluids signaal als de tank leeg is. Grappig dat een firma als Vialle veel aan de chinese markt levert (zie artikel), komt de betrouwbaarheid hoop ik ten goede (door de grote oplages is er meer geld voor innovatie en verbetering).

Nu rijdt ik tijdelijk een fiat met LPG. Als je mazzel hebt ga je maar zo 10 kilometer per uur harder na vijf seconden.... :D :D

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » wo 04 nov, 2009 0:13

Onno,
Van harte gefeliciteerd met het nieuwste rijden: zo zuunig als waat!
Vele liters brandstof " een Euro per liter goedkoper" en vele veilige kilometers toegewenst.
Ook gefeliciteerd met je Vialle installatie : er worden namelijk geen slechte LPG installaties geleverd, alle producten zijn goed doorontwikkeld.

Cheers,
E-J

Bubba
Geregistreerd lid

Bericht door Bubba » wo 04 nov, 2009 8:29

Yep, welkom bij de club ;)....
Puur interesse: wat kost die install tegenwoordig?

onno2
Geregistreerd lid

LPG

Bericht door onno2 » wo 04 nov, 2009 9:09

Teveel Bubba, reken op rond de 2000 euro voor de installatie geschikt voor 200 PK en meer. Prins was iets goedkoper en volgens mij de normale Vialle installaties (tot 200 PK) ook.

Maar ja, we hebben nog getwijfeld, maar die installatie is echt snel terugverdiend hoor...

De Vialle kan nog door tot meer dan 210 PK, de Prins had dan wat aangepast moeten worden. Voorlopig ga ik niet tunen denk ik.

Morgen ophalen,
Onno

JM 9-5 Estate
Geregistreerd lid

Bericht door JM 9-5 Estate » wo 04 nov, 2009 12:39

Hoi,

Met veel interesse dit topic gevolgd.
Net mn Volvo V70 met 170 PK en Vialle LPi ingeruild voor een 9-5 Estate diesel..
Nul problemen met Vialle gehad en in bijna 2 jaar tijd 100.000 km gereden, dus dat moet bij jou goedkomen. Veel plezier ermee.

Ik heb uiteindelijk na veel twijfelen een diesel gekocht, maar het liefst wil ik toch een Aero en dan LPG er in. Dus wellicht op korte termijn toch weer iets anders. Uit jouw verhaal begrijp ik dat een nieuw type Aero met 260 PK dus met Vialle zou moeten kunnen. Er rijden er alleen niet heel veel van rond tot nu toe denk ik. De meeste Aero's op LPG zijn van voor 2006.
Ben benieuwd hoe het je bevalt.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 04 nov, 2009 13:16

Tijdje terug contact gehad met Mesman in Son. De Vialle setting die ze voor Aero's hanteren omvat een vijfde injector en zou tot om en nabij de 280pk aan moeten kunnen. Wel iets prijziger hierdoor, zou inclusief flashlube om en nabij de €2750 moeten kosten.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » wo 04 nov, 2009 14:53

Klopt ja... Allround is volgens mij iets goedkoper...

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » wo 04 nov, 2009 14:59

Mesman is voor mij zo'n 7 minuten en 47 seconden rijden (kan iets meer of iets minder zijn, naar omstandigheden) en ik ken hem via-via ;)

onno2
Geregistreerd lid

LPG

Bericht door onno2 » wo 04 nov, 2009 17:38

Uit jouw verhaal begrijp ik dat een nieuw type Aero met 260 PK dus met Vialle zou moeten kunnen
Ik heb geen 9-5 Aero of 9-3 V6 Aero hoor. Ik heb nu een 9-3 Aero uit 2003. Deze heeft maar 210 PK. Of een "nieuw" type 9-5 Aero of 9-3 V6 Aero kan icm Vialle weet ik niet.
Het verhaal is niet dat de injectors altijd 65PK kunnen leveren, dit ligt aan meer zaken, hoe dat precies zit weet ik niet exact, dus daar doe ik ook even geen uitspraken over. Ik zou eens aankloppen bij Allround of zo.

Onno

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 05 nov, 2009 0:13

millerman schreef:zou tot om en nabij de 280pk aan moeten kunnen
260pk is dus zonder meer mogelijk.

JM 9-5 Estate
Geregistreerd lid

Bericht door JM 9-5 Estate » do 05 nov, 2009 11:34

Kijk, dan komt de Aero toch weer een stapje dichterbij.

150 PK diesel is prima, maar in combinatie met een Saab automaat van 1600 kilo toch net te weinig spannend zeg maar....

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 05 nov, 2009 11:37

JM 9-5 Estate schreef:Kijk, dan komt de Aero toch weer een stapje dichterbij.

150 PK diesel is prima, maar in combinatie met een Saab automaat van 1600 kilo toch net te weinig spannend zeg maar....
heb ook met een schuin oog naar een 150 pk diesel gekeken... maar jij vindt het niet heel spannend dus, goed om te weten. Chippen naar 175 pk overwogen?

JM 9-5 Estate
Geregistreerd lid

Bericht door JM 9-5 Estate » do 05 nov, 2009 12:43

Heb best wel lang getwijfeld, en wilde perse het nieuwe type en die zijn niet te betalen.
Op LPG is er al maanden geen een te koop, de vraag is of ze er uberhaupt zijn, dus dan maar diesel.

Ik overweeg wel om te tunen, maar dat kost weer geld en dan ga ik op termijn liever naar een Aero op LPG denk ik (nu..)

Het rijdt erg goed hoor, trekt ook goed door, kan heel goed meekomen, zit zo op 180, maar soms zou ik gevoelsmatig het koppel iets hoger willen om meer trekkracht onderin te hebben met accelereren etc.

Over Saab in zn algemeenheid niets dan lof, heerlijke auto

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 05 nov, 2009 12:55

vond deze ook wel interessant namelijk

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... /c148.html

Plaats reactie