Spooksaab

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
RG-64
Geregistreerd lid

Spooksaab

Bericht door RG-64 » wo 09 nov, 2005 11:59

What the....? 9-5 Convertible?

I've just noticed this....

Carpages is reporting that Saab will use the MPH show in the UK to unveil a new 9-5 convertible.

A typo? Or a sensational new development?

Time will tell. I'll be tracking this like a......a......person that's really making an effort at tracking things.

UPDATE: Looks like either a typo or a hoax. Word just in from a very reliable source that there's no secret 9-5 out there, roofed or unroofed (ok, he didn't say that, but one can assume)

Bron: Trollhattan

Rich
Geregistreerd lid

Bericht door Rich » wo 09 nov, 2005 15:14

Never heard that saab is intending to introduce a 9-5 convertible model.
But it is an interesting thought :D

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » wo 09 nov, 2005 17:30

Laat ze maar eens een twee- of driedeurs 9-3 maken. Lijkt me interessanter en meer levensvatbaar.

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » wo 09 nov, 2005 22:09

http://hvtm.totalcar.hu/car/l/saab/299421.jpg

in a virtual world, the 9-5 convertible does already exist !

Anyone able to read Hungarian ?

Az eddigi kabrióknál általában a háttér, egyszerűbb esetben az égbolt került a tető helyére. Most itt egy vászontető teljes pompájában. A 9-5 elveszített két ajtót, egy acéltetőt, és kapott helyette egy 9-3-tól származó puha kalapot. Optikai tuning? Egy Saabra? Szó se lehet róla!"

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » wo 09 nov, 2005 22:10

Afbeelding

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » do 10 nov, 2005 1:03

And here I found the same photo before the conversion !
Afbeelding

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » do 10 nov, 2005 1:13

Troll fan schreef:Afbeelding
Ik wil em :thumbup:

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » do 10 nov, 2005 19:59

super kar 8)

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » do 10 nov, 2005 23:42

Oosthoek schreef:Laat ze maar eens een twee- of driedeurs 9-3 maken. Lijkt me interessanter en meer levensvatbaar.
Helemaal mee eens!

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » vr 11 nov, 2005 0:45

Wat zou daar zo levensvatbaar aan zijn? Het was voor het vorige model een grote kostenpost, het aandeel 3-deursen heeft wereldwijd nooit boven de 7% gelegen..... Dat het gaaf is ben ik het helemaal mee eens, maar verkopen doet het (wereldwijd) errug slecht....

sonett
Geregistreerd lid

Bericht door sonett » vr 11 nov, 2005 21:37

Mogelijk heeft een of andere carrosserie bedrijf er toch een cabrio versie van gemaakt net als van de SAAB 9OOO

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » vr 11 nov, 2005 21:39

sonett schreef:Mogelijk heeft een of andere carrosserie bedrijf er toch een cabrio versie van gemaakt net als van de SAAB 9OOO
carroserie bedrijf photoshop :lol: :lol:

Szábló
Geregistreerd lid

Bericht door Szábló » vr 11 nov, 2005 23:02

"Az eddigi kabrióknál általában a háttér, egyszerűbb esetben az égbolt került a tető helyére. Most itt egy vászontető teljes pompájában. A 9-5 elveszített két ajtót, egy acéltetőt, és kapott helyette egy 9-3-tól származó puha kalapot. Optikai tuning? Egy Saabra? Szó se lehet róla!"
Vertaling:

"Bij de cabrio's tot nu toe kwam er in het algemeen de achtergrond, in eenvoudiger gevallen de lucht, in de plaats van het dak. Nu is het hier een canvasdak in heel zijn glorie. De 9-5 is twee deuren kwijtgeraakt, en een stalen dak, en kreeg er een van een 9-3 afkomstige zachte kap voor terug. Optische tuning? Aan een Saab? Geen sprake van!"

puude
Geregistreerd lid

Bericht door puude » za 12 nov, 2005 17:31

Hanm schreef:Wat zou daar zo levensvatbaar aan zijn? Het was voor het vorige model een grote kostenpost, het aandeel 3-deursen heeft wereldwijd nooit boven de 7% gelegen..... Dat het gaaf is ben ik het helemaal mee eens, maar verkopen doet het (wereldwijd) errug slecht....
Zoooo? dat wist ik niet. 7% is idd te weinig, maar puur op mij zelf gebasseerd is voor mij een 4 deurs niet mijn eerste keus, dus het is niet levensvatbaar :( maar wel interessant.

Alleen bekijk het eens zo: een klant wil keuze hebben, daarom moet er denk ik een carrosserievorm beschikbaar zijn waarvan men weet dat hij minder verkoopt, maar puur omdat de slechtverkopende er staat koopt men eerder het hardlopende exemplaar, en gaat niet naar de concurrentie.
En als die slechtverkopende carroserievorm nou juist die kan zijn die ik leuk vindt....

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » wo 16 nov, 2005 20:21

7% 3-deurs ? Cool, heb ik per ongeluk een klassieker in spe gekocht !!!

Plaats reactie