SAAB rescue: dealer Amsterdam

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 27 nov, 2009 20:00

@ Wimz, sinds een jaar of 8.
Tarna is een tamelijk informeel bedrijf met SAAB genen (daar heeft b.v. een Motorhuis weinig last van)
T.a.v. Stern, kleinschalig denken maakt een bedrijf pas groot, men heeft SAAB niet even bij Opel in een hoekie gezet maar een plaats gegeven waar het tot zijn recht komt.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 27 nov, 2009 20:03

Kan ook niet, in die hoekjes staat Chevrolet al :P

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » di 01 dec, 2009 0:24

verde900 schreef:Tarna SAAB Amsterdam
Verwonderlijk genoeg wordt het geen Tarna Amsterdam, maar Jager Amsterdam. Je zou denken dat Stern de merken en dealernamen op 1 lijn houdt, maar niets is minder waar. Jager Auto is wél het exclusieve vogeltje van Stern, ze voeren de merken Jaguar en Land Rover in vestigingen Heemskerk en Purmerend. Het zou mij niets verbazen dat men alsnog besluit de naam Tarna te gaan voeren.

Jager Auto, onderdeel van dealerholding Stern, wordt met ingang van 1 december de nieuwe Saab-dealer voor Amsterdam. Saab wordt ondergebracht in de Renault-vestiging van Arend in Amsterdam Zuid-Oost, maar krijgt een zelfstandige showroom, werkplaats en magazijn.

Door de start van Jager Auto met Saab heeft Amsterdam na ruim een half jaar weer een Saab-dealer. Daarvoor had voormalig importeur Kroymans een dealervestiging in Amsterdam.

De zeven medewerkers hebben allemaal een Kroymans-verleden. "We hebben in totaal meer dan 48 jaar ervaring met het merk", zegt vestigingsmanager Teus van Asperen.

Het afketsen van de deal tussen GM en Koenigsegg baart Van Asperen vooralsnog geen zorgen. "Wij gaan gewoon beginnen. Er zijn auto's en er is een aftersalesmarkt. Pas op het moment dat Saab ophoudt te bestaan, gaan wij ons opnieuw beraden." Momenteel praat GM, dat morgen met een statement komt over Saab, met het Chinese BAIC.

Stern heeft ook een Saab-dealerschap in Naarden.
Aldus het artikel op www.automotive-online.nl

Vlammetje
Donateur
Donateur

Bericht door Vlammetje » wo 02 dec, 2009 12:55

Hoezo zit Amsterdam zonder? De Snelheid is toch ook weer opnieuw opgezet (door de zoon, als ik het allemaal goed begrijp) http://sites.google.com/site/desnelheid/home-1

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 02 dec, 2009 13:02

Vlammetje schreef:Hoezo zit Amsterdam zonder? De Snelheid is toch ook weer opnieuw opgezet (door de zoon, als ik het allemaal goed begrijp) http://sites.google.com/site/desnelheid/home-1
dat is geen dealer, deze heeft onder hetzelfde dak geen onderdelenvoorraad of servicefaciliteiten, dat is naast een voorraad nieuwe SAAB's toch wel het minste dat je van een dealer mag verwachten.

Texpert
Geregistreerd lid

Bericht door Texpert » do 03 dec, 2009 0:23

Inmiddels heeft Tarna Naarden eveens de naam Jager overgenomen.

jannuis
Geregistreerd lid

Bericht door jannuis » do 03 dec, 2009 1:21

ik ben wel een fan van Hyug in Utrecht

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 03 dec, 2009 8:43

jannuis schreef:ik ben wel een fan van Hyug in Utrecht
die zit ook in Amsterdam?

jannuis
Geregistreerd lid

Bericht door jannuis » do 03 dec, 2009 10:10

dat niet maar utrecht --> amsterdam is ook maar een wippie en als vervangende auto krijg je mooie classic mee :lol:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 03 dec, 2009 18:06

jannuis schreef:dat niet maar utrecht --> amsterdam is ook maar een wippie en als vervangende auto krijg je mooie classic mee :lol:
Topic gaat over Amsterdam en de nieuwe official SAAB dealer daar

de snelheid
Geregistreerd lid

Bericht door de snelheid » vr 04 dec, 2009 23:10

Ik denk dat Stern en ook wij Saab rijders blij mogen zijn met zulke lef gozers in amsterdam.

Hun zorgen er toch weer voor dat je met je favoriete merk daar terecht kan.

En neem van mij aan dat daar echt wel goed opgeleide en ervaren mensen werken.

Dan maakt het toch niet meer uit wat er op de gevel staat.

En ach ja de snelheid leuke naam voor een dealer.

Uggie
Geregistreerd lid

Bericht door Uggie » za 05 dec, 2009 0:55

ehhhh, volgens mij heet het Jager en niet De Snelheid...

Zie topic 'De Snelheid is terug!' onder algemeen

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » za 05 dec, 2009 10:10

Jager heeft veel ex ASM mensen in dienst, biedt daardoor ook een serieus SAAB dealerschap met alle bijbehorende faciliteiten.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 08 dec, 2009 22:19

verde900 schreef:
Jungleman schreef:hoe kleiner hoe fijner, is mijn ervaring.

ben benieuwd wanneer Kroegman in 's Graveland weer wat met Saab gaat doen, nu Kroymans op de fles is. waarschijnlijk met Sint Juttemis...
hij is te oud en heeft volgens mij geen opvolging
de laatste keren dat ik bij de gebroeders Kroegman op de koffie was (voordeel van een kleine garage...) liepen de kids van de gebroeders enthousiast te sleutelen en administratie te voeren. opvolging is dus redelijk zeker.

maar of ze Saab weer opnemen in hun portefeuille...ze wilden indertijd ook niet aan Dacia, maar inmiddels staan die ook in de showroom.

Plaats reactie