Saab Motorhuis Haeghstad dicht

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
WJE van der Werf
Geregistreerd lid

Saab Motorhuis Haeghstad dicht

Bericht door WJE van der Werf » wo 09 dec, 2009 12:51

Ook Saab Motorhuis Haeghstad heeft de poorten gesloten.

In het pand in het Forepark in Den Haag biedt het Motorhuis vanaf 4 januari Citroëns en Opels te koop aan.

"Helaas zijn de activiteiten per direct beëindigd" en "Wij betreuren de gang van zaken", staat er vanochtend op de voordeur te lezen. Je mag naar Alphen aan den Rijn of Delft rijden voor dealerassistentie.
Over het initiatief van de huidige bedrijfsleider om een eigen zaak te openen (waar, wanneer?) wordt met geen woord gerept.

Het is inderdaad nogal betreurenswaardig dat Saab-rijders er pas achterkomen als ze voor een dichte deur staan.

Kennelijk is dit de manier waarop het Motorhuis (en wellicht speelt ook de importeur hier een nalatige rol) met klanten meent te moeten omgaan.

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 09 dec, 2009 13:12

Wat een drama.. de dealers vallen om als dominostenen de laatste weken!

(Al zijn het niet allemaal faillissementen gelukkig. Maar het laat zien dat een hoop dealers geen toekomst meer zien in Saab.)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 09 dec, 2009 14:01

Dat ligt meer aan de situatie rond het Motorhuis die al een tijdje in een veel te grote broek rondliep, voor Dinant Fase en Leo Harteveld wel zo prettig, mannen met een echt SAAB hart

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 09 dec, 2009 14:04

Yep, het rommelde al een tijd bij Motorhuis Haegstad.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 09 dec, 2009 14:07

JanWessel schreef:Yep, het rommelde al een tijd bij Motorhuis Haegstad.
het rommelt al een tijdje bij het Motorhuis, die hebben zich akelig "overeten" aan nogal wat bedrijven/merken, zijn daardoor nogal wat activiteiten aan het afstoten en mensen aan het ontslaan

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 09 dec, 2009 14:11

Yup, en dat zie je wel bij meer dealerconglomeraten... een tijd geleden ging Autodrôme om diezelfde reden 'belly up'.

NB. "overeten", "te grote broek"... mooie beeldspraak.

Ake
Geregistreerd lid

Bericht door Ake » wo 09 dec, 2009 14:20

Weet uit betrouwbare bron dat de bedrijfleider de plannen voor een SAAB vestiging in Leidschendam (oude pand van DAVO voor de kenners) i.v.m. de onzekere situatie rond SAAB heeft uitgesteld.

Laten we dus hopen dat SAAB blijft bestaan, dan hebben de monteurs ook weer een baan. Die hebben allemaal namelijk ontslag gekregen, al is dat nog niet helemaal duidelijk. MH ( :x sorry krijg die naam niet meer uit mijn toetsenbord) wil misschien in Leidschendam SAAB onderhoud gaan doen.

Zoals zij hun SAAB klanten behandelen zeg ik ga naar FASE of Harteveld en als je een wat oudere hebt naar Dik van Diemen.

Uiteraard hoop ik dat de bedrijfsleider zijn plannen in L'dam kan voortzetten...
Jammer dat de oudste SAAB dealer (Haeghstad was Heijers automobielbedrijf) van Nederland zo aan zijn eind moet komen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 09 dec, 2009 14:25

Vind het nog steeds jammer dat Roel Visser zijn tent overdeed aan het MH

Ake
Geregistreerd lid

Bericht door Ake » wo 09 dec, 2009 14:33

Ja, maar de keuze was Motorhuis of Kroymans, kiezen tussen twee kwaaden...
Hij vond het te risicovol om het aan een kleine partij te verkopen.

Ake
Geregistreerd lid

Bericht door Ake » wo 09 dec, 2009 14:34

ai, nu heb ik het toch geschreven :?

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 09 dec, 2009 14:40

Ake schreef:Ja, maar de keuze was Motorhuis of Kroymans, kiezen tussen twee kwaaden...
heb hem toen gesproken, hij heeft naar eer en geweten zijn keuze gemaakt

Ake
Geregistreerd lid

Bericht door Ake » wo 09 dec, 2009 14:47

verde900 schreef:
Ake schreef:Ja, maar de keuze was Motorhuis of Kroymans, kiezen tussen twee kwaaden...
heb hem toen gesproken, hij heeft naar eer en geweten zijn keuze gemaakt
Ja dat weet ik, MH was toen inderdaad de beste kandidaat. Helaas is het niet zo gelopen als iedereen graag gewild heeft.
Vind het vooral sneu voor de mensen die nu in onzekerheid zitten. Ze weten officieel niet waar ze aan toe zijn, ontslagen of niet.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 09 dec, 2009 14:58

het geheel zou in de portfolio van Stern passen

jwnuis
Donateur
Donateur

Bericht door jwnuis » zo 13 dec, 2009 19:05

Gisteren een brief ontvangen van Het Motorhuis. Gezien de onzekerheid rondom de toekomst van het merk is besloten de verkoopactiviteiten te beeindigen. Met ingang van morgen is de vestiging in Leidschendam officieel Saab-reparateur. Een deel van de medewerkers is meeverhuisd.

In de brief wordt overigens excuses aangeboden voor 'de onduidelijke en vooral vervelende situatie', omdat de brief pas een week na sluiting is verzonden.

Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » di 15 dec, 2009 20:10

Tja, op een gegeven moment is het begrijpelijk dat dealers eieren voor hun geld kiezen. Zeker wanneer je hoort dat de servicing deadline van hogeraf is gezet op 15 december. Voor mij niet onoverkomelijk op het moment (ik heb geen geld voor een nieuwe :lol:), tot nu toe ben ik er wel altijd vriendelijk en goed geholpen.

Plaats reactie