Stoelverwarming bestuurdersstoel defect

1984-1997
AeroJelmer
Geregistreerd lid

Stoelverwarming bestuurdersstoel defect

Bericht door AeroJelmer » vr 18 nov, 2005 21:55

Stoelverwarming bestuurdersstoel van mij doet niets.. de bijrijdersstoel werkt perfect.

Waar kan dit aan liggen ? Knop staat uiteraard aan...

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 18 nov, 2005 23:41

meestal is de weerstandsdraad in de stoel gebroken

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » za 19 nov, 2005 0:02

Had ik ook pas. Is met dit weer toch wel lekker.
Ik heb de stoel uit de auto gehaald en de bekleding van de zitting af gepeuterd, de oorzaak bleek inderdaad een gebroken weerstandsdraad te zijn. Even aan elkaar gesoldeerd, krimpkousje er om heen en alles werkte weer.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 19 nov, 2005 0:05

jij blij... de bestuurdersstoel moest bij mij op 11 plaatsen gerepareerd worden en de passagiersstoel op "maar" slechts 6 plaatsen ofzo... :?

maar wel lekker nu zo'n warm kontje en onderrug ;)

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » za 19 nov, 2005 2:58

hmm hoe kan ik normaal de bekleding verwijderen ? en hoe ziet dat er allemaal uit (schematisch)?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » za 19 nov, 2005 13:03

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » za 19 nov, 2005 13:12

Bedankt !!! 8)

bobkoppert
Geregistreerd lid

Bericht door bobkoppert » zo 20 nov, 2005 12:54

Controleer voordat je de stoel gaat strippen eerst even de dashboardschakelaar; deze bleek bij mijn vorige 9000 doorgebrand. Na vervanging van de schakelaar konden de kroonjuwelen weer op temperatuur bewaard worden. Scheelt je mogelijkerwijs demontage van je stoel.

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 20 nov, 2005 13:18

Sterker nog.. gisteravond nog een keer goed getest..
Op een gegeven moment wordt mijn rug gewoon warm (dat werkt), en de zitting op de meeste plekken ook.. alleen heb ik wel het idee dat het voorste deel v/d zitting niet super werkt.. als ik het vergelijk met de bijrijdersstoel

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » zo 20 nov, 2005 19:44

stoelverwarming werkt wél, of werkt niet. Zitting en leuning zijn één geheel en niet twee aparte circuits. Als je koude en warme plekken hebt dan zijn waarschijnlijk de draadjes op de zitting en onder de bekleding niet gelijkmatig verdeeld of er zit teveel bekleding of iets dergelijks tussen waardoor je niks merkt van de warmte.

of je hebt op sommige plekken gewoon een dikke huid ;)

AeroJelmer
Geregistreerd lid

Bericht door AeroJelmer » zo 20 nov, 2005 20:06

aah ok nix aan de hand dus 8) :lol:

efefes
Geregistreerd lid

Bericht door efefes » di 22 nov, 2005 19:58

Ik heb hetzelfde merkte ik vandaag. Mijn stoel doet niets, de passagiersstoel verwarmt wel. Nu hoor ik het relais idd wel klikken bij de passagiersstoel maar niet bij de bestuurdersstoel. Kan ik gewoonweg de schakelaar van de passagiersstoel verwisselen met de bestuurdersstoel om te testen of het dan wel werkt?

Doezn
Geregistreerd lid

Bericht door Doezn » do 24 nov, 2005 0:23

efefes schreef:Ik heb hetzelfde merkte ik vandaag. Mijn stoel doet niets, de passagiersstoel verwarmt wel. Nu hoor ik het relais idd wel klikken bij de passagiersstoel maar niet bij de bestuurdersstoel. Kan ik gewoonweg de schakelaar van de passagiersstoel verwisselen met de bestuurdersstoel om te testen of het dan wel werkt?

Ja
Bij mij toch :?

Groetjes

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » do 24 nov, 2005 0:23

heb ik bij mijn auto ook gedaan maakte geen verschil. Ik heb geen zin om alle draadbreukjes op te sporen.

fluelaks
Geregistreerd lid

Stoelverwarming

Bericht door fluelaks » di 29 nov, 2005 18:16

Prima beschrijving op quasimotors, krijg nu weer een warm achterste. Dank voor de tips!
Groet Hans.

Plaats reactie