3.0 liter motor in een 2.3 plaatsen

1984-1997
Plaats reactie
zegei
Geregistreerd lid

3.0 liter motor in een 2.3 plaatsen

Bericht door zegei » ma 21 nov, 2005 13:51

Is het mogelijk om een 3.0 motor in een 2.3 te plaatsen? Hierbij zou ik de koppeling van de 2.3 moeten behouden...
Zijn de koppelingen identiek?
Het gaat hier om een 9000 cdi

greetz

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » di 22 nov, 2005 13:27

Laat mij raden: je wil een motor kopen zonder koppeling :wink:
Bij de 3.0 is echter bijna alles anders tov de 2.3 en 2.0 motoren.
De kans dat de koppeling van je 2.3 op de versnellingsbak van de 3.0 zal passen is klein. Je moet zelf al geluk hebben bij 2.3's onderling.
Er zal dus wel een nieuwe koppeling moeten gestoken worden, en die zal ergens tussen de 2 -en 300eur moeten kosten.

AeroMan
Geregistreerd lid

Bericht door AeroMan » di 22 nov, 2005 22:53

En dan nog denken aan een complete kabelboom transplantatie! Nee, niet aan beginnen...

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » di 22 nov, 2005 23:59

Waarom zou je uberhaupt je mooie saab motor willen wisselen voor een opel omega blok?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » wo 23 nov, 2005 22:21

MXL schreef:Waarom zou je uberhaupt je mooie saab motor willen wisselen voor een opel omega blok?
Exactly my point. Waarom zou je.

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 24 nov, 2005 11:11

marq101 schreef:...Waarom zou je.
tsja, tenzij je sadomasochist bent en er op kickt om elke 60.000 km (toch?) distributieriemen wilt gaan vervangen... ;)

Elmo
Geregistreerd lid

Bericht door Elmo » do 24 nov, 2005 11:58

Exactly my point. Waarom zou je.
Nouw, bv. omdat je V6 lekker vindt klinken, de benzineboer wil sponsoren, en, uiteraard, gebrek aan fantasie: want zodra je
:arrow: http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm gezien hebt, weet je natuurlijk dat V6-en voor posers en Suzuki Alto's zijn...

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 24 nov, 2005 12:10

advocaat vd duivel... omdat de V6 eigenlijk een zeer ondergewaardeerde motor is geweest in de 9-5 die de Aero het vuur zeer aan de schenen legde en totaal géén last had van black sludge

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 24 nov, 2005 12:25

Style&Co schreef:advocaat vd duivel... omdat de V6 eigenlijk een zeer ondergewaardeerde motor is geweest in de 9-5 die de Aero het vuur zeer aan de schenen legde en totaal géén last had van black sludge
Ondergewaardeerd of niet; Geen Saab design, geen 4 -cilinder (Duh!), minder leuke motorkarakteristiek, niet zo 'tunable'.

En vwb de zwarte smurrie: Tsja, da's een negatieve eigenschap van de 4 cilinder en geen positieve eigenschap van de 6 cilinder..hahaha

Overigens lijkt de 6 in lijn van TVR me wel leuk in een Saab

Elmo
Geregistreerd lid

Bericht door Elmo » do 24 nov, 2005 12:40

advocaat vd duivel... omdat de V6 eigenlijk een zeer ondergewaardeerde motor is geweest in de 9-5 die de Aero het vuur zeer aan de schenen legde en totaal géén last had van black sludge
Ondergewaardeerd of niet; Geen Saab design, geen 4 -cilinder (Duh!), minder leuke motorkarakteristiek, niet zo 'tunable'.

En vwb de zwarte smurrie: Tsja, da's een negatieve eigenschap van de 4 cilinder en geen positieve eigenschap van de 6 cilinder..hahaha

Overigens lijkt de 6 in lijn van TVR me wel leuk in een Saab
Ik zal voortaan smileys zetten, goed? :wink:
Nee, hardstikke mooi een V6, lijkt me alleen de ellende in dit geval niet waard.
Maarrem, mis je bij die 6-in-lijn juist niet het fijne koppel van een V6??

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 24 nov, 2005 15:47

Elmo schreef:Ik zal voortaan smileys zetten, goed? :wink:
Nee, hardstikke mooi een V6, lijkt me alleen de ellende in dit geval niet waard.
Maarrem, mis je bij die 6-in-lijn juist niet het fijne koppel van een V6??
Ik begrijp je wel hoor. Ik denk in eerste instantie altijd dat alles een grap is :wink:

Vwb de 6 in lijn: Mij hoor je niet klagen bij 400 pk en 420nm bij 5200 toeren (zie TVR Sagaris)

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie