Welk gereedschap...

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » di 06 dec, 2005 16:19

Als aanzetje om er een hobby van te maken heb ik een eagle-set gekocht. Ik kan helaas geen ervaring mededelen over langdurig of zwaar gebruik. Ik heb de dopsleutels wel in mijn woonstverbouwing gebruikt (wel zwaar) en daar hebben ze me niet teleurgesteld.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » di 06 dec, 2005 21:06

Niet altijd nee, maar het kan wel eens voorkomen. Vraag maar Josephine (Thom).;-)

Groeten, Ben

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 07 dec, 2005 0:48

Gedore, Hazet, Kraftwerk, enz zijn allen merken die door vakmensen gebruikt worden, en op gebied van kwaliteit zullen die wel ongeveer gelijk zijn. Heb je nog meer van die merken: Stahlwille, Beta, Ironside, Stanley...
Belzer (heb je ook nog Bahco en Sandvik die van hetzelfde zijn) zweeds en gedeeltelijk ook door SAAB gebruikt dacht ik, maar wel duur. Idem voor Snap-On.
Velen zweren bij Facom: door veel constructeurs gebruikt en levenslange garantie. Als je dan met een gebroken of geplooide sleutel teruggaat, zeggen ze wel dat de garantie niet van toepassing is, omdat je hun sleutels zogezegd bij normaal gebruik niet kunt plooien :evil:
Sinds een jaar of 2 koop ik zelf meestal Mecum, 3 keer goedkoper dan Facom en ook levenslange garantie op. En dat ga ik binnenkort eens nagaan, want ik heb onlangs een torx afgebroken :(
Ik weet wel niet of het ook buiten België en Frankrijk (wordt in die 2 landen net zoals bij Snap-On via vrachtwagen verdeeld).
Voor Proxxon hoef ik ook niet ver te lopen, en is ook niet zo duur als bovengenoemde merken, maar heb daar nog geen ervaring mee. Connex (duits) wel, en is volgens mij ook even degelijk als de rest.
Ik denk dus dat in het algemeen deze merken bijna allemaal aan mekaar gewaagd zijn. Ik zou juist van die goedkope merken als Perel, Faust, Kinzo en consoorten vermijden, want van deze kan je wel snel van 1 sleutel er 2 maken :?

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 07 dec, 2005 8:03

ben ik de enige die Eagle gebruikt? Ik begin me ongerust te maken.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 07 dec, 2005 8:04

Juice schreef:ben ik de enige die Eagle gebruikt? Ik begin me ongerust te maken.
Ik ken het hele merk eerlijk gezegd niet.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 07 dec, 2005 8:08

echt? Ik begin te vrezen dat ze me wat blaasjes wijs gemaakt hebben in de 'autospeciaalzaak'. "ja hoor, meneer, daar werken de automonteurs mee, goed materiaal."

nu, ik heb er nog geen klagen over en de prijs was ok

Elmo
Geregistreerd lid

Bericht door Elmo » wo 07 dec, 2005 12:29

"ja hoor, meneer, daar werken de automonteurs mee, goed materiaal."
Wat heb je gekocht, een kloofbijl? :wink:

Maarrem, gebruikt iemand die zgn. ratelsleutels, dus een ringsleutel ter vervanging van een doppenset+ratel? Ziet er nogal kwetsbaar uit nl.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » wo 07 dec, 2005 12:32

Elmo schreef:
"ja hoor, meneer, daar werken de automonteurs mee, goed materiaal."
Wat heb je gekocht, een kloofbijl? :wink:
een kettingzaag, om het profiel van mijn banden dieper te maken :joker:

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » wo 07 dec, 2005 19:03

Heb je een passend houten dashboard gemaakt voor je SAAB?
Eagle maakt volgens mij vooral gereedschap voor hout: http://www.eagle-tools.com/ :lol:
Maar ander gereedschap kan ook wel. Ik denk zelfs dat ik ook eens pneumatisch gereedschap van Eagle zien staan heb.

Plaats reactie