Wel een dikke bak!
Veiligheid? Op welke manier denk je dat een doorsnee SUV veiliger is dan - pakweg - een 9-5? Als het over het gewicht gaat, tja, dan rij je toch echt beter met een vrachtwagen rond. Maar gek genoeg zie je dat geen overweging zijn bij SUV-rijders.Frans1 schreef:Ik ben niet zo een hele grote voorstander van dit soort auto's. Maar toch kan ik heel goed begrijpen dat mensen er een kopen. Vooral vanwege de veiligheid.
Veiligheid is een ruim begrip, daar heb je gelijk in.brammelo schreef:Veiligheid? Op welke manier denk je dat een doorsnee SUV veiliger is dan - pakweg - een 9-5? Als het over het gewicht gaat, tja, dan rij je toch echt beter met een vrachtwagen rond. Maar gek genoeg zie je dat geen overweging zijn bij SUV-rijders.Frans1 schreef:Ik ben niet zo een hele grote voorstander van dit soort auto's. Maar toch kan ik heel goed begrijpen dat mensen er een kopen. Vooral vanwege de veiligheid.
Veiligheid is naast eem ruim ook een relatief begrip. Daar waar je allerlei auto's ook rekening ziet houden met de aangeredene (voetgangers...) door inklappende motorkappen, verwijderde mercedes sterren en andere teirlantijnen weet de de suv berijder alle veiligheid samen te vatten vanuit een enkel perspectief. De ik factor viert hoogtij. Ik zit veilig bij een aanrijding. Ik heb goed uitzicht in de file. Etc....Frans1 schreef: Veiligheid is een ruim begrip, daar heb je gelijk in.
In een frontale botsing met een normale auto zul je in het voordeel zijn...

Da's waar en je hebt 'm neem ik aan bij een erg goede dealer gekochterwin mertens schreef: Veel commotie rond een SUV![]()
Persoonlijk vind ik een XC60 geen echte SUV,
maar een veilig vevoersmiddel voor mijn vriendin die dagelijks ong. 2 x 40 km doet naar haar apotheek via 70% onverlichte landwegen in soms slechte beton.
erwin mertens schreef: En dat met de fiets naar je werk gaan gezonder is en beter voor het milieu ook :wink