Laaddiepte
-
swaab900
- Geregistreerd lid
Laaddiepte
Weten jullie de laaddieptes van verschillende Saabs? Ik ben pianist en moet soms met een digitale piano op pad, die inclusief koffer ongeveer 1,5 meter lang is, en 25 cm hoog.
In mijn saab 900I uit 86 past ie perfect, maar de saab is een beetje gaar (was ie al toen ik hem kocht, maar is er niet echt op vooruit gegaan). Ik ben zelf niet zo een klusser en reparatie schijnt duurder te zijn dan een nieuwe. Nou vind ik de 900 de allermooiste maar voor een gave betaal je al snel net zo veel als voor een veel nieuwere NG900 of een 9-3. Omdat ik niet graag onder de auto lig, en hoge verwachtingen heb van Saab-Audio, denk ik dat ik mezelf plezier doe met een wat nieuwer model. Maar mijn piano moet er natuurlijk wel in passen. Kan iemand mij adviseren?
In mijn saab 900I uit 86 past ie perfect, maar de saab is een beetje gaar (was ie al toen ik hem kocht, maar is er niet echt op vooruit gegaan). Ik ben zelf niet zo een klusser en reparatie schijnt duurder te zijn dan een nieuwe. Nou vind ik de 900 de allermooiste maar voor een gave betaal je al snel net zo veel als voor een veel nieuwere NG900 of een 9-3. Omdat ik niet graag onder de auto lig, en hoge verwachtingen heb van Saab-Audio, denk ik dat ik mezelf plezier doe met een wat nieuwer model. Maar mijn piano moet er natuurlijk wel in passen. Kan iemand mij adviseren?
-
swaab900
- Geregistreerd lid
Ja hoor, komt ie:
Het is een zilvergrijze met rood velours bekleding. Was verliefd zodra ik hem zag. Heb er 500 euro voor betaald omdat de eigenaar (een vriend) dat bedrag ervoor gekregen had bij inruil.
De automaat lekt ATF. Was me niet verteld toen ik hem kocht en na eindeloos olie nagekeken te hebben om te begrijpen waar steeds dat plasje onder de auto vandaan kwam kwam ik erachter toen het te laat was. Hij reed alleen nog maar achteruit. Achteruit naar huis gereden, alsnog bijgevuld en toen deed hij het weer, maar sindsdien slaat hij de eerste versnelling over. Indrukwekkend dat ie er weinig moeite mee heeft om in zijn automaten2 op te trekken.
Laatste tijd sloeg hij af bij heel langzaam rijden, vooral juist achteruit. En vorige week wilde hij niet meer starten, uiteindelijk toch starten, maar afslaan zodra ik hem in de versnelling zet. Nog geen tijd gehad voor ANWB, maar ik ben bang dat het niet iets heel kleins is.
De remmen maken een sissend geluid bij licht intrappen (ook als ie stil staat)
De richtingaanwijzer schiet terug (bochten naar rechts).
De koeling doet het niet, blaast alleen warme lucht. Thermostaat waarschijnlijk kapot. Rijden met raam open dus, hoewel dat in de winter meevalt.
De hendels om de achterbank omlaag te klappen zijn afgebroken.
Er schijnt (dat heb ik wel van de verkoper gehoord) wat doorgeroest te zijn bij de wielophanging rechtsvoor. Hij is afgelopen oktober wel probleemloos door de APK gekomen, maar volgens Saab-garage Artis zou dat niet moeten hebben gemogen...
Verder een deuk en wat krasjes, wat beschadigingen aan de bekleding en natuurlijk roest aan de portieren.
En hij zuipt als een gek.
Ik ben heb een rechter en een linkerhand, en klusjes in huis doe ik zonder veel moeite, en ik heb wel eens met een vriend aan een eend geklust. Maar zelf kijken of het de bougies of de carburateur is of de benzinepomp, dat is een brug te ver.
Wat denk je ervan? Terminaal?
Het is een zilvergrijze met rood velours bekleding. Was verliefd zodra ik hem zag. Heb er 500 euro voor betaald omdat de eigenaar (een vriend) dat bedrag ervoor gekregen had bij inruil.
De automaat lekt ATF. Was me niet verteld toen ik hem kocht en na eindeloos olie nagekeken te hebben om te begrijpen waar steeds dat plasje onder de auto vandaan kwam kwam ik erachter toen het te laat was. Hij reed alleen nog maar achteruit. Achteruit naar huis gereden, alsnog bijgevuld en toen deed hij het weer, maar sindsdien slaat hij de eerste versnelling over. Indrukwekkend dat ie er weinig moeite mee heeft om in zijn automaten2 op te trekken.
Laatste tijd sloeg hij af bij heel langzaam rijden, vooral juist achteruit. En vorige week wilde hij niet meer starten, uiteindelijk toch starten, maar afslaan zodra ik hem in de versnelling zet. Nog geen tijd gehad voor ANWB, maar ik ben bang dat het niet iets heel kleins is.
De remmen maken een sissend geluid bij licht intrappen (ook als ie stil staat)
De richtingaanwijzer schiet terug (bochten naar rechts).
De koeling doet het niet, blaast alleen warme lucht. Thermostaat waarschijnlijk kapot. Rijden met raam open dus, hoewel dat in de winter meevalt.
De hendels om de achterbank omlaag te klappen zijn afgebroken.
Er schijnt (dat heb ik wel van de verkoper gehoord) wat doorgeroest te zijn bij de wielophanging rechtsvoor. Hij is afgelopen oktober wel probleemloos door de APK gekomen, maar volgens Saab-garage Artis zou dat niet moeten hebben gemogen...
Verder een deuk en wat krasjes, wat beschadigingen aan de bekleding en natuurlijk roest aan de portieren.
En hij zuipt als een gek.
Ik ben heb een rechter en een linkerhand, en klusjes in huis doe ik zonder veel moeite, en ik heb wel eens met een vriend aan een eend geklust. Maar zelf kijken of het de bougies of de carburateur is of de benzinepomp, dat is een brug te ver.
Wat denk je ervan? Terminaal?
-
Troll fan
- Geregistreerd lid
Re: Laaddiepte
De NG900 / 9-3 is iets minder ruim dan de 900 Classic.swaab900 schreef:Weten jullie de laaddieptes van verschillende Saabs? Ik ben pianist en moet soms met een digitale piano op pad, die inclusief koffer ongeveer 1,5 meter lang is, en 25 cm hoog.
In mijn 900C ging zonder problemen een fiets (achterbank neer), bij mijn 9-3 gaat het maar net (voorwiel iets omhoog, over de neergeklapte achterbank net tegen de voorstoelen).
Dit komt echter ook omdat bij de 9-3 de achterbank/hoofdsteunen voorzien zijn van een zware metalen balk.
Je hebt wel het voordeel dat je de achterbank in twee delen kunt neerklappen maar de laadvloer is niet zo glad als bij een 900C
De 900 Classic heeft een laadvloer heeft die ca. 25 cm langer is,
hoogte is gelijk.
-
swaab900
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
verde900
- Donateur

Had ik voor het gemak niet bij stilgestaan...Style&Co schreef:2 deuren?verde900 schreef:Er is geen verschil tussen 3 en 5drs modellen.swaab900 schreef:Ik neem aan dat er nog verschil is tussen coupe en 5-deurs? Weet iemand de maten in centimeters? Of een site waar die te vinden zijn? Dank!
Wist je, een classic 3 drs heeft meer breedte voor achterpassagiers als een 5drs... op ellebooghoogte zo'n 15 cm!
De arm leuningen zitten bij een 3drs. in de zijkant ipv op de deur zoals bij de 5drs, aleen dat instappen..
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

-
verde900
- Donateur