Nieuwe Spyker dealer in Los Angeles

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 11 feb, 2010 11:07

Daar is toch waar je tegenaan kijkt?

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 11 feb, 2010 13:15

Maar maakt het dat een Nederlandsch product..............

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » do 11 feb, 2010 13:57

Te denken dat het een volledig uit nederlandse waar vervaardigd product moet zijn, vind ik naief. Daarom vind ik de opmerking dat er Lotus/Audi dingen aan te pas komen ook wel een dooddoener.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 11 feb, 2010 14:28

Lotus gebruikt ook motoren van Toyota.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » do 11 feb, 2010 18:09

De Teng schreef:Te denken dat het een volledig uit nederlandse waar vervaardigd product moet zijn, vind ik naief. Daarom vind ik de opmerking dat er Lotus/Audi dingen aan te pas komen ook wel een dooddoener.
Wat jij wil kerel. De vraag was alleen in hoeverre en wanneer je iets een Nederlands (of Duits of Engels of et cetera) product kunt noemen. Meer niet. Dat je daar nu zo op moet reageren met kwalificaties als naief :roll:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 11 feb, 2010 19:42

marq101 schreef:
De Teng schreef:Te denken dat het een volledig uit nederlandse waar vervaardigd product moet zijn, vind ik naief. Daarom vind ik de opmerking dat er Lotus/Audi dingen aan te pas komen ook wel een dooddoener.
Wat jij wil kerel. De vraag was alleen in hoeverre en wanneer je iets een Nederlands (of Duits of Engels of et cetera) product kunt noemen. Meer niet. Dat je daar nu zo op moet reageren met kwalificaties als naief :roll:
Het werkelijke herkomst van produktie, design, motoren etc doet denk ik niet zo terzake. Ikea laat veel dingen in lagelonen landen maken, maar wordt gezien als een Zweeds woonwarenhuis.

Het gaat erom hoe "jan publiek" er tegenaan kijkt. Bijvoorbeeld: Volvo wordt door veel zakelijke rijders nu al gezien als een chinees automerk.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 11 feb, 2010 20:19

RoelandV schreef:Ikea laat veel dingen in lagelonen landen maken, maar wordt gezien als een Zweeds woonwarenhuis.
Zeg maar gerust alles. Het hoofdkantoor staat ook in Nederland, omdat de belastingvoorwaarden voor multinationals hier gunstiger zijn dan in Zweden.

Ikea is net zo Zweeds als Saab, wat dat betreft ;)

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » do 11 feb, 2010 20:51

Zeg maar gerust alles. Het hoofdkantoor staat ook in Nederland, omdat de belastingvoorwaarden voor multinationals hier gunstiger zijn dan in Zweden.
onzin ... productie vindt plaats over de hele wereld, inclusief Zweden. Iemand die denkt dat een multinational met vestigingen in over 30 landen alles in Zweden kan laten produceren is naief ... dan zou de hele zweedse beroepsbevolking in IKEA werken ... en er moeten er nog een paar voor Saab overblijven niet ?

Design vindt overigens wel in Zweden plaats, en wel midden in Småland. IKEA houdt daar zeer sterk aan vast en valt niet voor de verleiding om aan de ring zuid in het WTC te kruipen

Het hoofdkantoor van IKEA staat ook niet in Nederland ... dat staat in datzelfde Småland. De holding die de hele rataplan aan BV, AB etc. beheert zit in Nederland ... en ja dat is belasting technisch interessant, kunnen de nederlanders toch weinig problemen mee hebben, niet ?

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » do 11 feb, 2010 23:34

marq101 schreef:De vraag was alleen in hoeverre en wanneer je iets een Nederlands (of Duits of Engels of et cetera) product kunt noemen
nee de vraag was wie die dikke spyker wielen onder een nieuwe 9-5 kan fotoshoppen

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 28 feb, 2010 10:38

ingka schreef:
onzin ... productie vindt plaats over de hele wereld, inclusief Zweden. Iemand die denkt dat een multinational met vestigingen in over 30 landen alles in Zweden kan laten produceren is naief ... dan zou de hele zweedse beroepsbevolking in IKEA werken ... en er moeten er nog een paar voor Saab overblijven niet ?

Design vindt overigens wel in Zweden plaats, en wel midden in Småland. IKEA houdt daar zeer sterk aan vast en valt niet voor de verleiding om aan de ring zuid in het WTC te kruipen

Het hoofdkantoor van IKEA staat ook niet in Nederland ... dat staat in datzelfde Småland. De holding die de hele rataplan aan BV, AB etc. beheert zit in Nederland ... en ja dat is belasting technisch interessant, kunnen de nederlanders toch weinig problemen mee hebben, niet ?
Heb nog even op de Spyker-site gekeken naar hun dealernetwerk in de States.
Die is best indrukwekkend voor zo'n relatief klein automerk:

United States of America

* Spyker of Pembroke Pines
* Spyker of Pittsburgh
* Spyker of Manhattan
* Spyker of Troy
* Spyker of Newport Beach
* Spyker of the Desert
* Spyker of Atlanta
* Spyker of Seattle
* Spyker of Tampa Bay
* Spyker of Chicago