Mijn saab 900 gl uit 1981 heeft kuren ,van het ene moment dat hij prima stationair loopt op gas en eigenlijk nooit afslaat voor een bocht of stoplicht , en je stap de volgende dag weer in de auto en hij start ook nog prima op gas ,maar hij wil niet meer stationair lopen ,vreemd vindt ik dat
Je gaat naar de garage , en daar stellen ze de verdamper weer bij ,zodat hij weer netjes stationair loopt .
Dat gaat dan 3 tot 4 weken goed, start ook prima ,stationair ook prima , maar dan is het plotseling niet meer goed, alleen nog wat bij te regelen met de handsjook.
Wat is er aan de hand ,is de verdamper niet goed meer ,waarom verloopt het steeds opnieuw,
wie weet daar een antwoord op ,trouwens op benzine heb ik dat probleem niet , en ook alle kabels en bobine ,bougies vervangen.
gr harm
slecht stationair lopen op lpg.
-
jacques1967
- Geregistreerd lid
Heeft hij deze kuren sinds de winter? Wellicht kunt u beter eens proberen bij een ander tankstation met een ander merk gas te tanken. Ook kan het zijn dat u koelvloeistof moet toevoegen. (ivm matige opwarming van de verdamper). Gezien het bouwjaar zal er denk ik geen geregeld systeem opzitten of wel? , anders zou het stappenmotortje wel eens vervuild kunnen zijn , dan loopt hij stationair niet meer of niet mooi rond. Ook
kan het zijn dat electrode afstand van de bougies te ruim staan voor lpg , op benzine doet ie ,t dan wel goed. Hoe lang geleden is de verdamper intern gereinigd? Er kan een soort van mayonaise achtige substantie in de verdamper zitten , met name door de lage temperaturen de laatste tijd. (condens) Deze kun je verwijderen door, meestal, een aftapplug aan de onderzijde van de verdamper. Wat is het type en merk lpg installatie en hoe oud is deze?
kan het zijn dat electrode afstand van de bougies te ruim staan voor lpg , op benzine doet ie ,t dan wel goed. Hoe lang geleden is de verdamper intern gereinigd? Er kan een soort van mayonaise achtige substantie in de verdamper zitten , met name door de lage temperaturen de laatste tijd. (condens) Deze kun je verwijderen door, meestal, een aftapplug aan de onderzijde van de verdamper. Wat is het type en merk lpg installatie en hoe oud is deze?
-
everlast
- Donateur (2x)

Re: slecht stationair lopen op lpg.
ik heb destijds met mijn 9000 steeds een afslaande motor gehad bij bochten en stoplichten terwijl ik daarvoor afremde.harmenj schreef:Mijn saab 900 gl uit 1981 heeft kuren ,van het ene moment dat hij prima stationair loopt op gas en eigenlijk nooit afslaat voor een bocht of stoplicht , en je stap de volgende dag weer in de auto en hij start ook nog prima op gas ,maar hij wil niet meer stationair lopen ,vreemd vindt ik dat
Je gaat naar de garage , en daar stellen ze de verdamper weer bij ,zodat hij weer netjes stationair loopt .
Dat gaat dan 3 tot 4 weken goed, start ook prima ,stationair ook prima , maar dan is het plotseling niet meer goed, alleen nog wat bij te regelen met de handsjook.
Wat is er aan de hand ,is de verdamper niet goed meer ,waarom verloopt het steeds opnieuw,
wie weet daar een antwoord op ,trouwens op benzine heb ik dat probleem niet , en ook alle kabels en bobine ,bougies vervangen.
gr harm
als dit probleem ook bij jou voorkomt zou je elvirisimo eens moeten mailen,een goede vriend van hem heeft mijn auto overgenomen en het probleem is opgelost zover ik weet.