geen reactie meer om de cabrio kap te openen
-
sonn96
- Geregistreerd lid
geen reactie meer om de cabrio kap te openen
ik heb wat herstellingen uitgevoert wat betreft roestvoorkoming,de ganse vloerbekleding enz is er uit.probleem is nu dat de kap niet meer elektrisch open wil.weet iemand raad?
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Het helpt enorm als je eerst vertelt om wat voor model het gaat.
Ervan uitgaande dat je een classic 900 hebt, zou ik eerst gokken op het schakelaartje van de handrem (of het draadje ernaartoe): Als je je handrem aantrekt, gaat dan je handremlampje branden? Zo nee, gaat het alsnog branden op het moment dat je je dak probeert te bedienen? Dan is het de handremschakelaar. Die is dan of niet aangesloten of hij ligt los uit de bevestiging.
Andere mogelijkheden zijn: bedrading bij de dakschakelaar en de relaiskast onder de achterbank. Oh ja, heb je de zekering op het rechtervoorscherm al gecontroleerd? Bij de werkzaamheden zou je even sluiting kunnen hebben gemaakt waardoor deze zekering stuk is. Een andere oorzaak voor het doorslaan van deze zekering kan zijn dat een van de draden onder de relaiskast onder de achterbank door inwerking van vocht en viezigheid week is geworden waardoor er sluiting ontstaat op de koets.
Ervan uitgaande dat je een classic 900 hebt, zou ik eerst gokken op het schakelaartje van de handrem (of het draadje ernaartoe): Als je je handrem aantrekt, gaat dan je handremlampje branden? Zo nee, gaat het alsnog branden op het moment dat je je dak probeert te bedienen? Dan is het de handremschakelaar. Die is dan of niet aangesloten of hij ligt los uit de bevestiging.
Andere mogelijkheden zijn: bedrading bij de dakschakelaar en de relaiskast onder de achterbank. Oh ja, heb je de zekering op het rechtervoorscherm al gecontroleerd? Bij de werkzaamheden zou je even sluiting kunnen hebben gemaakt waardoor deze zekering stuk is. Een andere oorzaak voor het doorslaan van deze zekering kan zijn dat een van de draden onder de relaiskast onder de achterbank door inwerking van vocht en viezigheid week is geworden waardoor er sluiting ontstaat op de koets.
-
Stef cabrio
- Geregistreerd lid
Re: geen reactie meer om de cabrio kap te openen
Het betreft een 9-3 SS bouwjaar 2009?sonn96 schreef:ik heb wat herstellingen uitgevoert wat betreft roestvoorkoming,de ganse vloerbekleding enz is er uit.probleem is nu dat de kap niet meer elektrisch open wil.weet iemand raad?
Of is het nog een ouder model?
-
sonn96
- Geregistreerd lid
kap gaat terug open
inderdaad door de werken die ik deed was de handremschakelaar los, bedankt voor je uitleg.
het ging over een classic 900i
het ging over een classic 900i