kopen op e bay
-
Caspar
kopen op e bay
hebben mensen van hier wel eens een auto gekocht via ebay?
Ik heb een auto op het oog..de biedingen lopen morgen af.maar heb twijfel om een auto ongezien via e bay te kopen?
Graag hoor ik ervaringen en de voors en tegens?
Ik heb een auto op het oog..de biedingen lopen morgen af.maar heb twijfel om een auto ongezien via e bay te kopen?
Graag hoor ik ervaringen en de voors en tegens?
-
Oostland
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
Caspar
-
puude
- Geregistreerd lid
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Koop ook al jaren op eBay, ook auto's. De betaling gebeurt dan ook in principe wanneer de auto opgehaald wordt. Indien je niet zeker bent kan je ook altijd een afspraak maken om de auto vooraf te zien.
En indien je de auto gekocht hebt, maar hij blijkt bij aankomst niet te voldoen aan de beschrijving op eBay kan je ook nog altijd afzien van de koop. Een telefonisch onderhoud met de verkoper is ook wel interessant; dan kan je proberen zoveel mogelijk details over de auto te weten te komen. Vooral als het ver is en je er niet vooraf gaat naar kijken.
En indien je de auto gekocht hebt, maar hij blijkt bij aankomst niet te voldoen aan de beschrijving op eBay kan je ook nog altijd afzien van de koop. Een telefonisch onderhoud met de verkoper is ook wel interessant; dan kan je proberen zoveel mogelijk details over de auto te weten te komen. Vooral als het ver is en je er niet vooraf gaat naar kijken.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
-
Jacco K.
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Dat is juist minder veilig omdat je dan de ebay kopersbescherming niet meer hebt. Daarbij is dat volgens de regels van ebay een overtreding. Je mag niet voorstellen het object onderhands te kopen, tenzij het object bij het aflopen van de veiling niet is verkocht (geen bod of voorbehoud niet gehaald).
Let op de feedback van de verkoper. Heeft hij al tientallen of honderden objecten ver- en gekocht en heeft hij (vrijwel) 100% positieve feedback, dan kan je er meer van opaan dat het zal kloppen: zo iemand zet zijn ebay reputatie echt niet op het spel. Heeft ie niet of nauwelijks historie, dan is het oppassen geblazen. Verder is het van belang dat het object uitvoerig beschreven is met veel grote foto's. Een auto zonder foto's en met maar 1 regeltje zou ik niet kopen.
Let op de feedback van de verkoper. Heeft hij al tientallen of honderden objecten ver- en gekocht en heeft hij (vrijwel) 100% positieve feedback, dan kan je er meer van opaan dat het zal kloppen: zo iemand zet zijn ebay reputatie echt niet op het spel. Heeft ie niet of nauwelijks historie, dan is het oppassen geblazen. Verder is het van belang dat het object uitvoerig beschreven is met veel grote foto's. Een auto zonder foto's en met maar 1 regeltje zou ik niet kopen.
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
jelger
- Geregistreerd lid
in tegenstelling tot Marktplaats, is eBay een echte "opbod/bieding" site.Ik zou als jij graag die auto eventueel zou willen hebben contact opnemen met de verkoper en vragen wat zijn prijs is wat hij er voor zou willen hebben.
Misschien kom je op een leuke prijs en kun je alsnog besluiten om deze te kopen of niet.
Lijkt mij veiliger.
met elke 'bieding' commiteert zowel de aanbieder als biedende partij zich aan een aantal regels.
-
GRIFFIN
- Geregistreerd lid
Ja maar er zijn er nog die dit trukje toepassen hoorWimZ schreef:en als je na wat onderzoek besluit dat je hem wil hebben, dan in de laatste 10 seconden je absolute maximumbod erin zetten, zo kan er niemand meer overheen...
Een object kan door de verkoper wel voortijdig stopgezet worden... en dat is niet tegen de regels van eBay.WimZ schreef:dat is volgens de regels van ebay een overtreding. Je mag niet voorstellen het object onderhands te kopen, tenzij het object bij het aflopen van de veiling niet is verkocht (geen bod of voorbehoud niet gehaald).
-
WimZ
- Geregistreerd lid
nee, maar als je als gegadigde de verkoper lopende een veiling benadert om de zaak onderhands te beslechten, dat is verboden. Overigens is het ook geen reclame als je als verkoper een object voortijdig uit de veiling haalt, ook al heb je in de beschrijving gezet dat je ook via andere kanalen je object hebt aangeboden.
-
jelger
- Geregistreerd lid