900NG Cabrio windscherm montage gaatjes

Voor alle Saab cabrio rijders
steirerman77
Donateur
Donateur

900NG Cabrio windscherm montage gaatjes

Bericht door steirerman77 » di 16 mar, 2010 18:50

Hoi Allemaal !

Heb een vraagje betreffend mijn 900NG cabriolet 1998, het gaat om de 2 bevestigingspunten in het achterpaneel. Aan de bijrijderskant is het bevestigingsgat niet meer helemaal in orde, de plastikbuis waar het windscherm ingestoken wordt is gebroken.

Ik heb zo snel in EPC niks kunnen vinden, iemand een idee of die los te verkrijgen is ? Of moet het hele achtepaneel gelijk vervangen worden ? Nu is het zo dat het windscherm er bij elke hobbel uitvalt, zou dit graag willen repareren.

Hier 2 foto´s en ik hoor graag of iemand een oplossing heeft !

Afbeelding
[/img]Afbeelding

scabrio
Geregistreerd lid

Bericht door scabrio » wo 17 mar, 2010 18:06

Bij mij ontbreekt er 1 en druk op zoek naar deze delen, ben zeer benieuwd of iemand hier een goede oplossing voor weet!

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » wo 17 mar, 2010 18:12

Ik heb een paar jaar geleden, een montage setje gekocht bij de dealer...

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » wo 17 mar, 2010 18:20

Inderdaad voor iets meer dan 2 tientjes per paar bij de dealer te verkrijgen.

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » wo 17 mar, 2010 19:46

ik heb nog achterpanelen liggen, ik zal eens kijken of die montagedopjes er los af kunnen komen. Dat zal wel iets voor het weekend zijn, hele drukke dagen 8)

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » wo 17 mar, 2010 19:50

eddracket schreef:ik heb nog achterpanelen liggen...
Zitten daar de lampjes ook nog in? Beige toevallig?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 17 mar, 2010 21:18

Partsforsaabs kwamen mijne vandaan...

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » wo 17 mar, 2010 23:39

72sonett3 schreef:
eddracket schreef:ik heb nog achterpanelen liggen...
Zitten daar de lampjes ook nog in? Beige toevallig?
De lampjes steken er niet meer in maar heb ik nog wel apart liggen, ik meen mij wel te herinneren dat klipjes die de lampjes vasthouden in paneel zijn afgebroken dus dat deze zou moeten vastlijmen! Heb ik trouwens ook in mijn cabrio gedaan

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 18 mar, 2010 0:14

Dat is ook precies het probleem in onze '95 900, één van de lampjes valt er steeds uit omdat een klipje is afgebroken...

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » do 18 mar, 2010 0:45

72sonett3 schreef:Dat is ook precies het probleem in onze '95 900, één van de lampjes valt er steeds uit omdat een klipje is afgebroken...
bij mij valt er ook steeds 1 uit... valt dit niet te lijmen ofzo?

steirerman77
Donateur
Donateur

Bericht door steirerman77 » do 18 mar, 2010 16:39

Zo, ik heb inmiddels in EPC het nummer gevonden : 400105854 , dit is gewoon nog bij de dealer te bestellen. Kost iets van 10-12 Euro

Ik wist niet dat het montagesetje er later in wordt gezet ( nadat iemand dus een windschot bij SAAB heeft besteld ), vandaar dat ik het niet kon vinden onder 900 1998....Onder toebehoren 9-3 1999 heb ik het dan met hulp van de jongens uit Vinkeveen kunnen vinden.

Probleem opgelost :applause:

Raymond

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 18 mar, 2010 16:44

Hoe bevalt de banaan trouwens? Ik wil voor de zomer een geinige cabrio erbij hebben, misschien wel een 900NG. Want je krijgt bij een 900NG wel erg veel auto voor heel weinig geld. Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn van een 900NG cabriolet.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 18 mar, 2010 16:59

De Flok schreef:Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn van een 900NG cabriolet.
We hebben een '95 900SE cabrio, lekkere auto, veel vermogen maar erg laag en een slappe vering. Ook veel piepen en kraken als je b.v. schuin de oprit inrijdt, of over verkeersdrempels e.d.

scabrio
Geregistreerd lid

Bericht door scabrio » vr 19 mar, 2010 17:50

Zojuist een setje nieuwe dopjes besteld bij de dealer.
Bovenstaand artikelnummer is dat voor een set, volgens de dealer niet los verkrijgbaar.

Setprijs 22,.. euro incl btw en nog te bestellen dus 8)

Steven_W
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 900NG Cabrio windscherm montage gaatjes

Bericht door Steven_W » ma 09 mei, 2022 18:11

Een montage set voor het windscherm van een Saab 900NG of oud type 9-3 (Installation Kit Wind Deflector) is anno 2022 heel lastig te vinden. Als je geluk hebt kun je deze via de bekende kanalen online nog vinden voor prijzen tussen de 50 en 60 euro, exclusief verzendkosten. Mijn voormalige dealer in Pijnacker vroeg zelfs 75 euro voor de knopjes. Het moet met een 3D printer toch mogelijk zijn om hiervan een aantal te maken voor de Saab gemeenschap? Dan krijg je ook meer schappelijke prijzen. Ik kan de nu gevraagde prijzen best wel betalen maar vind deze belachelijk hoog. Wellicht weet iemand anders een alternatief van een ander merk voor deze knopjes want ze gaan waarschijnlijk niet voor niets zo makkelijk kapot? De kwaliteit van de originele onderdelen zal in dit geval niet best zijn geweest. :roll:

Plaats reactie