Saab hervat productie

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
GUUSarrow
Geregistreerd lid

Saab hervat productie

Bericht door GUUSarrow » ma 22 mar, 2010 12:51

alle modellen worden weer geproduceerd in zweden volgens het teletekst bericht.....

Frigo
Geregistreerd lid

Re: Saab hervat productie

Bericht door Frigo » ma 22 mar, 2010 13:19

Ik verbaasde mij over dit bericht; ik dacht dat de ontmanteling direct was teruggedraaid na het akkoord tussen GM en Spyker? De productie van de 9-3 cabrio was volgens berichten in de media ook al overgeheveld van Magna Styer in Oostenrijk naar de Trölhattan-fabriek. Betekent dit dat er sinds december 2009 helemaal geen productie is gedraaid of hebben ze alleen de 93 geproduceerd?

TimH
Geregistreerd lid

Bericht door TimH » ma 22 mar, 2010 13:24

Frigo schreef:Ik verbaasde mij over dit bericht; ik dacht dat de ontmanteling direct was teruggedraaid na het akkoord tussen GM en Spyker? De productie van de 9-3 cabrio was volgens berichten in de media ook al overgeheveld van Magna Styer in Oostenrijk naar de Trölhattan-fabriek. Betekent dit dat er sinds december 2009 helemaal geen productie is gedraaid of hebben ze alleen de 93 geproduceerd?
Ze hebben in januari even de productie hervat maar de toeleveranciers waren toen al gestopt dus van veel onderdelen was de voorraad ontoereikend. Ik denk dat ze door hebben gebouwd totdat ze niet verder konden, nu is de voorraad weer op niveau.

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » ma 22 mar, 2010 13:26

Hierop inhakend, weet iemand toevallig hoeveel 9-5NG's er al besteld zijn?

TimH
Geregistreerd lid

Bericht door TimH » ma 22 mar, 2010 13:33

Edwin mtb schreef:Hierop inhakend, weet iemand toevallig hoeveel 9-5NG's er al besteld zijn?
Ik las iets over 4.500 auto's, maar dat zal wel het complete gamma zijn.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 22 mar, 2010 21:41

Game on! Trollhättan draait weer; zeer goed nieuws :D
En nu maar hopen dat dit als een freighttrain doorgaat. Niet zo zo snel op gang, maar als de gang er 1 x in zit....

Swedish style
Geregistreerd lid

Bericht door Swedish style » ma 22 mar, 2010 22:07

TimH schreef:
Edwin mtb schreef:Hierop inhakend, weet iemand toevallig hoeveel 9-5NG's er al besteld zijn?
Ik las iets over 4.500 auto's, maar dat zal wel het complete gamma zijn.
Ja verbazend laag aantal dus. Ik begrijp het wel en zo, maar toch.... :|

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 22 mar, 2010 22:26

Zal wel meevallen; volgens Saabsunited waren er al een kleine 6000 aanvragen voor de 9-5ng.
Begin december 2009. De 9-3ng loopt natuurlijk gewoon door met 3 modellen en de 9-4 komt er aan (ook met dwalenden komt het soms goed) :)

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » di 23 mar, 2010 15:35

Frigo schreef:Ik verbaasde mij over dit bericht; ik dacht dat de ontmanteling direct was teruggedraaid na het akkoord tussen GM en Spyker? De productie van de 9-3 cabrio was volgens berichten in de media ook al overgeheveld van Magna Styer in Oostenrijk naar de Trölhattan-fabriek. Betekent dit dat er sinds december 2009 helemaal geen productie is gedraaid of hebben ze alleen de 93 geproduceerd?
Ik kwam gisteren terug van wintersport in Oostenrijk toch nog een volle vrachtwagen nieuwe Caabjes tegen. wellicht het uitleveren van de laatste productie.

Was toch wel goed om te zien, een hele vrachtwagen vol nieuwe Cabrio's.

Groet,

Martin

Plaats reactie