windscherm
-
teunis
- Geregistreerd lid
windscherm
Ben op zoek naar een windscherm voor een classic cabrio.
Wie heeft ervaring?
Mooist?
origineel?
gebruiksvriendelijkst?
waar verkrijgbaar?
Wie heeft ervaring?
Mooist?
origineel?
gebruiksvriendelijkst?
waar verkrijgbaar?
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Origineel Saab is er niet. Er zijn verschillende varianten. Van plexiglas tot een echt windscherm. Ook schijnt het mogelijk zijn een NG900/9-3 scherm in de auto te frotten. Deze ligt dan op de zijbekledingspanelen van de achterbank.
Zelf heb ik een scherm dat in Duitsland verkocht wordt. Werkt prima, al heb ik er een aanpassing aan gedaan zordat het in de juiste stand rechtop blijft staan. De bevestigingsbeugels zitten aan de gordelpunten van de voorstoelen.
Zelf heb ik een scherm dat in Duitsland verkocht wordt. Werkt prima, al heb ik er een aanpassing aan gedaan zordat het in de juiste stand rechtop blijft staan. De bevestigingsbeugels zitten aan de gordelpunten van de voorstoelen.
-
Doc
- Donateur (2x)

die van mij komt van Cabriocare in Naarden. Uitstekend gemaakt, werkt perfect. Staat ook mooi. (Overigens daar ook mijn kap laten vervangen vorig jaar. Heel goed gedaan, goede service http://www.cabriocare.nl)
-
Swedish style
- Geregistreerd lid
Er zijn twee versies van de gangbare schermen: ze zien er identiek uit, maar bij de ene moet je gaten boren in de zijschermen voor de bevestiging en bij de andere is dat niet nodig. Nadeel van de laatste is dat deze weer wat minder makkelijk is te verwijderen als je 'even' iemand achterin wilt meenemen. Welke versie heb je bij cabriocare? Van den Bosch verkoopt iig de versie waarbij boren niet nodig is. Heeft toch mijn voorkeur.Doc schreef:die van mij komt van Cabriocare in Naarden. Uitstekend gemaakt, werkt perfect. Staat ook mooi. (Overigens daar ook mijn kap laten vervangen vorig jaar. Heel goed gedaan, goede service http://www.cabriocare.nl)
-
Zeijde
- Geregistreerd lid
Re: windscherm
Ik ben nieuw op dit gebied en vraag mij af waar precies de verschillen zitten bij beide systemen.
Wanneer ik 'boren' lees bekruipt mij een onbehaaglijk gevoel. Zomaar een boor in mijn Classic zetten ligt mij niet erg.
Het vervelende is dat je zowel bij Cabriocare als bij R&D Carparts niet goed genoeg kunt zien hoe de bevestiging in elkaar zit. Heeft iemand een idee en een advies?
Wanneer ik 'boren' lees bekruipt mij een onbehaaglijk gevoel. Zomaar een boor in mijn Classic zetten ligt mij niet erg.
Het vervelende is dat je zowel bij Cabriocare als bij R&D Carparts niet goed genoeg kunt zien hoe de bevestiging in elkaar zit. Heeft iemand een idee en een advies?
-
maus
- Geregistreerd lid
Bij mijn classic zitten de beugels van het scherm achter de afdekkappen waar de gordel zit bevestigd, dus zonder boren. Op deze beugels schroef je het windscherm, duurt twee minuten.
-
Zeijde
- Geregistreerd lid
Dat lijkt mij ook wel de beste oplossing Maus. Waar komt jouw scherm vandaan?
-
maus
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn scherm gekocht bij Hamé R'dam. Volgens mij voor € 150.--.
-
duc900
- Geregistreerd lid
Ik heb mijn scherm onlangs besteld bij Streetperformance. Op de site staat vermeld dat 'er geen gaten hoeven geboord' maar dat is dus niet waar getuige mijn foto's hieronder. Het koste me wat moeite een 12 mm boor in mijn mooie Sabrio te jassen maar goed, het zit er in.
Het past goed, de kwaliteit is prima en het rijdt heerlijk!

Aftekenen en boren (12 mm), niet te hoog in de ronding want anders krijg je de moer er niet meer op aan de achterkant

Kunststof bus, moer gaat aan de achterkant er op (niet laten vallen!)

Pen van het scherm uitschuiven in de bus

Klaar.
Het past goed, de kwaliteit is prima en het rijdt heerlijk!

Aftekenen en boren (12 mm), niet te hoog in de ronding want anders krijg je de moer er niet meer op aan de achterkant

Kunststof bus, moer gaat aan de achterkant er op (niet laten vallen!)

Pen van het scherm uitschuiven in de bus

Klaar.
-
christiaanjanssen
- Geregistreerd lid
Ik heb ook zo'n scherm> Valt bijna niet op, werkt prima, is snel te monteren en af te breken en past makkelijk in de kofferbak. Bovendien een mooie afscherming van de achterbank ruimte.900 SE C schreef:
SISA-design - cabriodesign.nl
Christiaan
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
wat kost zoiets ?900 SE C schreef:
SISA-design - cabriodesign.nl
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Netjes gedaan, voor een nieuwe?
Waar heb je die gekocht?
Waar heb je die gekocht?
christiaanjanssen schreef:Ik heb er 199€ voor betaald.
Christiaan