Saab & Mille Miglia

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
ad
Geregistreerd lid

Re: Saab & Mille Miglia

Bericht door ad » wo 12 mei, 2010 14:46

Echt een geweldige rally dit. Die route moet ik nog een keer rijden.

De route is inderdaad geweldig en absoluut een keer het rijden waard. De "rally" wordt door velen als een toerrit ( sommigen zeggen zelfs oneerbiedig "optocht") beschouwd voor de 'happy few'. Verder moet je wel heel erg diep in de buidel tasten om er bij te zijn, of erbij te willen horen.

ad

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » wo 12 mei, 2010 15:26

Je moet vooral de beschikking hebben over een goed rijdende wagen die indertijd al bestond (dus tot 1957). Dat is voor weinigen weggelegd. Die ruim € 6.000 om mee te doen zijn dan van minder belang lijkt me :wink: Wat mij betreft is het ze van harte gegund!

ad
Geregistreerd lid

Bericht door ad » wo 12 mei, 2010 19:44

[]Je moet een auto hebben waarvan het merk en type ooit in de Mille Miglia van voor 1957 heeft deelgenomen. Dat is het criterium. En begrijp me verder goed...ik gun iedereen zijn pleziertje en als je de pegeltjes er ruim voor hebt en je hebt er lol in, moet je het zeker niet laten.

Ik heb a. de pegeltjes er niet voor en b. de lol er niet in. Maar dat is een ander verhaal.

ad

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » wo 12 mei, 2010 20:08

Er rijd ook een Citroën 2CV mee, die kost misschien minder dan de inschrijving :lol:
De truc is om te zorgen dat een rijke verzamelaar je uitnodigd om in zijn auto te rijden 8)
De winnaar de zeldzame BMW 328 Mille Miglia Kamm Coupé uit 1939, net vrijwel geheel nagebouwd op basis van oude tekeningen, 70 jaar geleden won de eerste BMW 328 de race.
De coureur Giuliano Cané behaalde hiermee zijn 10e overwinning in deze race :wink:

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 18 mei, 2010 18:13

Nog 2 foto's op het net:

Afbeelding

Afbeelding

En foto's van nagenoeg alle deelgenomen equipes + auto's: http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/ev ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi, mooi, mooi! :P

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » vr 21 mei, 2010 13:52

Nog een foto:

Afbeelding

Nog meer mooie foto's: http://www.automotorsport.se/extra/mill ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » vr 21 mei, 2010 21:38

[]JAJ had 'm echt goed geraakt zeg!

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » do 27 mei, 2010 21:48

Op http://www.autoweek.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staat nu een korte video waar in VM even wordt geïntervieuwd achter het stuur van een van de twee Saabs.
Later komt hij nog voorbij met een wat happerende verlichting, tja zeker 6 volt :lol:

Plaats reactie