Vialle, Prins of BIGAS --> Prins installatie gemonteerd
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Re: Vialle, Prins of BIGAS
Al een offerte aangevraagd van AGIT in Rijssen? Ik zeg: doen.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: Vialle, Prins of BIGAS
en doet hij Prins en/of Vialle?Flèche Rouge schreef:Wallinga in Eindhoven is momenteel het goedkoopst
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Vialle, Prins of BIGAS
Wallinga in Eindhoven plaatst Vialle: de 50pk injectoren voor €1.795,-. Maar hij levert ook Prins. Ik heb aan Wallinga de vraag gesteld Prins of Vialle.
Ik weet nog niet zeker of dit 'm gaat worden omdat Prins meer PK aan kan en dan weer goedkoper wordt dan een Vialle installatie.
Prins wordt bij mij om de hoek ingebouwd, Vialle is verder weg.
Het is een dubbeltje op z'n kant, maar ik heb deze reactie gekregen van een andere inbouwer toen ik hem de vraag stelde Prins of Vialle:
Ik weet nog niet zeker of dit 'm gaat worden omdat Prins meer PK aan kan en dan weer goedkoper wordt dan een Vialle installatie.
Prins wordt bij mij om de hoek ingebouwd, Vialle is verder weg.
Het is een dubbeltje op z'n kant, maar ik heb deze reactie gekregen van een andere inbouwer toen ik hem de vraag stelde Prins of Vialle:
Hallo,
Vialle injectoren kunnen max 65 pk per cilinder aan.
Maar indien bij de tuning de benzine injectoren naar 100% worden gestuurd,kan dit op lpg problemen geven ivm hikken.Bij Vialle is er dan de optie om hogerop over te gaan naar benzine. (althansmet de nieuwere versie van lpg computer)
Bij Prins, houden ze de laatste geziene injectie aan, waardoor de motor nietgaat hikken. Maar het kan dan wel zijn dat de motor bij koudereweersomstandigheden te arm draait zonder je dit weet.Maar 100 % benzine injectie is nooit goed.
Op de Saab motoren plaats ik het liefst Vialle omdat deze door het Merk isaanbevolen, de Saab dealers zijn met dit systeem ook vertrouwd.
-
sweetspeed
- Geregistreerd lid
Re: Vialle, Prins of BIGAS
Gerrit van Wallinga heeft in mijn V6 turbo een Vialle installatie geplaatst. Hij was veruit de goedkoopste en onlangs kreeg ik bij werkzaamheden aan de auto van iemand te horen dat ie niet vaak zag dat LPG zo netjes werd ingebouwd.
Prijs was inclusief leenauto en wel zo fijn; goede communicatie.
Denk dat Vialle en Prins elkaar niet veel ontlopen. Moet zeggen dat mijn Vialle set tot nog toe geen klap verkeerd heeft gegeven en de pompen schijnen tegenwoordige langer mee te gaan. Voor mijn V6 was Prins fors duurder.
Prijs was inclusief leenauto en wel zo fijn; goede communicatie.
Denk dat Vialle en Prins elkaar niet veel ontlopen. Moet zeggen dat mijn Vialle set tot nog toe geen klap verkeerd heeft gegeven en de pompen schijnen tegenwoordige langer mee te gaan. Voor mijn V6 was Prins fors duurder.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: Vialle, Prins of BIGAS
ik zou ook voor prins gaan.. Vialle is m.i. minder zuinig en minder bedrijfszeker ( pomp). Zelf heb ik de landi LSI.. simpele en erg goeie installatie en vergelijkbaar met de prins. Staat erg goed bekend bij de kenners maar het is wel een toer om daar een G3 certificaat op te krijgen.. maar als je een inbouwer treft die de weg weet is dat geen probleem meer..
edit.. je woont in belgie zie ik.. schrap de G3 opmerking dan maar
edit.. je woont in belgie zie ik.. schrap de G3 opmerking dan maar
-
brinky
- Donateur

Re: Vialle, Prins of BIGAS
Landi LSI... dan hoor je stationair de injectoren enorm tikken/tokkelen, is het niet?
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: Vialle, Prins of BIGAS
brinky schreef:Landi LSI... dan hoor je stationair de injectoren enorm tikken/tokkelen, is het niet?
urban myth
-
brinky
- Donateur

Re: Vialle, Prins of BIGAS
Heb er anders een paar gehoord die dat wel doen...
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Vialle, Prins of BIGAS
Is de pomp van Vialle niet intussen ook een wat verouderd probleem? Kan me niet voorstellen dat de nieuwe pompen nog net zo vaak kapot gaan.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Re: Vialle, Prins of BIGAS
@ Brinky: dan ben ik dovig waarschijnlijk
. Maar ik moet erbij zeggen dat ik niet met een open motorkap rijd
@ Millerman: ik ben niet helemaal up to date want ik heb mijn eigen installatie zo'n 2 jaar geleden laten zetten.. feit is wel dat Vialle al 10 jaar roept dat z'n pompen beter zijn maar dat er ook steeds weer berichten opduiken die het tegendeel beweren
@ Millerman: ik ben niet helemaal up to date want ik heb mijn eigen installatie zo'n 2 jaar geleden laten zetten.. feit is wel dat Vialle al 10 jaar roept dat z'n pompen beter zijn maar dat er ook steeds weer berichten opduiken die het tegendeel beweren
-
Bubba
- Geregistreerd lid
Re: Vialle, Prins of BIGAS
Om het allemaal niet te rooskleurig richting Prins te laten lijken: ik heb na 3 jaar een kapotte verdamper gehad (schadepost € 400). Kan allerlei oorzaken hebben, maar kapot is kapot. Verder geen probleem, maar niet alleen Vialle heeft nukken 
-
roelf1974
- Geregistreerd lid
Re: Vialle, Prins of BIGAS
Vergeet niet dat je in België woont. Het gros van de Nederlandse installateurs heeft m.i. geen Belgische LPG-erkenning, nodig om je wagen door de technische keuring te krijgen op LPG. Ik zou me hierover toch maar even serieus informeren voor je besluit de installatie in NL te laten uitvoeren, lijkt me een risico te zijn.
ik vond dit met google: http://www.mobilit.fgov.be/data/div/LPG ... ateurs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb mindere verhalen over Bigas gehoord. Vialle LPI ligt er bij mij nu 7 jaar en 240.000 km in. Eerste pomp, eerste injectoren. Maar is idd probleem bij tuning vd wagen.
Roel.
ik vond dit met google: http://www.mobilit.fgov.be/data/div/LPG ... ateurs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb mindere verhalen over Bigas gehoord. Vialle LPI ligt er bij mij nu 7 jaar en 240.000 km in. Eerste pomp, eerste injectoren. Maar is idd probleem bij tuning vd wagen.
Roel.
-
Garrett
- Lid van verdienste
Re: Vialle, Prins of BIGAS
Bedankt voor de tip, hier was ik inderdaad al over aan het informeren.
Wallinga in Eindhoven heeft de vergunningen om Belgische attesten uit te mogen schrijven. Veel grensbedrijven hebben dat. En terecht, want NL'se LPG-inbouwers zijn nu eenmaal bakken goedkoper dan de Belgische inbouwers!
Wallinga in Eindhoven heeft de vergunningen om Belgische attesten uit te mogen schrijven. Veel grensbedrijven hebben dat. En terecht, want NL'se LPG-inbouwers zijn nu eenmaal bakken goedkoper dan de Belgische inbouwers!
-
Ibanez
- Geregistreerd lid
Re: Vialle, Prins of BIGAS
Mijn wagen heeft een Bigas-systeem: een sequentieel gasinjectiesysteem. Is inderdaad Italiaans, maar dat kunnen ze daar wel. Bigas mikt qua positionering in de markt net onder Vialle en Prins. Ik ben redelijk tevreden over dit systeem (zie schema: http://vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaand ... sgisn.html" onclick="window.open(this.href);return false;). In ieder geval geen problemen zoals bij Vialle met de pomp die het begeeft, al is het nooit gelukt om mijn systeem volledig schokvrij ingeleerd/ afgesteld te krijgen (ook niet aan de hand van alle geprobeerde technische hulpmiddelen en oplossingen zoals te lezen in de LPG-rubriek). Ik ben toch van mening dat het motormanagement moeite heeft met lpg-waarden.Flèche Rouge schreef:nu kom ik een voor mij nieuwe naam tegen: BIGAS. Kent iemand deze installaties...?
Volgende keer overweeg ik desalniettemin toch eerder Prins.
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Re: Vialle, Prins of BIGAS
Klopt, een kameraad van mij heeft een 98er Mercedes E320 laten voorzien van Landi. Klinkt stationair (als dus het omgevingsgeluid laag is) alsof de klepstoters doorrammelen. Het zijn echter de injectoren. Het werd minder toen we de injectoren met trillingsarme rubbers ophingen. Bij de Landi zaten alle 6 injectoren op een rails en ging de lpg met korte leidingen naar het spruitstuk.brinky schreef:Landi LSI... dan hoor je stationair de injectoren enorm tikken/tokkelen, is het niet?