Kopen of niet? GEKOCHT! Open dak gaat niet open

Voor alle Saab cabrio rijders
Piet22
Geregistreerd lid

Re: Kopen of niet? GEKOCHT! Open dak gaat niet open

Bericht door Piet22 » do 27 mei, 2010 9:34

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik weet niet of het verstandig is om dakcomputers uit te wisselen.
De computer moet altijd ingeleerd worden en dat betekent bijvoorbeeld dat de tonneaukap motor blijft draaien tot een bepaalde potentiometer-stand is bereikt.
Als dat niet klopt dan gaat de klep niet ver genoeg open of dicht en kan de 5e boog er tegen aankomen bij openen of sluiten.

Ik zou gewoon van Dongen bellen met het verhaal wat in de Mechelen-garage is geconstateerd en vragen wat hij er van denkt.
Van Dongen is een hele aardige man en grote kans dat hij je direct kan vertellen wat er aan de hand is.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 27 mei, 2010 9:38

Je kunt de kap altijd nog met de hand open- en dichtdoen; achterbank naar voren klappen (sleutelgat linksboven), aan de rechterkant zit een sleuf in de bekleding van het achterpaneel, daar zit de ontgrendeling van het mechanisme achter (zie ook instructieboekje bij de auto).

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » do 27 mei, 2010 10:27

72sonett3 schreef:Je kunt de kap altijd nog met de hand open- en dichtdoen; achterbank naar voren klappen (sleutelgat linksboven), aan de rechterkant zit een sleuf in de bekleding van het achterpaneel, daar zit de ontgrendeling van het mechanisme achter (zie ook instructieboekje bij de auto).
heey
wel bij vertellen dat je de kap dan niet meer terug dicht krijgt edraket die hier naast me staat maakt hier die opmerking
door aan de hendel te trekken aan de a zetel trek je de motor los ;die dien je dan met de hand terug op zen plaats te duwen
deze zit achter de bekeding in de koffer ruimte
mvg werner

jvssvj
Geregistreerd lid

Bericht door jvssvj » do 27 mei, 2010 16:14

Hallo,

Bedankt voor de reacties.

De saab dealer in mechelen vertelde me ook dat ik het dak mechanisch kon openmaken. Procedure volgen die 72sonett3 beschreef: "Je kunt de kap altijd nog met de hand open- en dichtdoen; achterbank naar voren klappen (sleutelgat linksboven), aan de rechterkant zit een sleuf in de bekleding van het achterpaneel, daar zit de ontgrendeling van het mechanisme achter (zie ook instructieboekje bij de auto)."

En dan achteraan rechts de motor terugduwen.

Er was één probleem waar hij me op wees. Het vastzetten van de vijfde boog. Dit kon worden opgelost door in de bak ( 1/4 links van de bak ) een kleine snede te maken en daar 2 vijzen open of toe te draaien. Hij had geen tijd om het voor te tonen, maar zei dat dit wel mogelijk was.

Hebben jullie hier ervaring mee?

eddracket, bedankt voor het voorstel - het lijkt me dat we hiermee weinig fouts kunnen doen? we kunnen enkel al een aantal zaken uitsluiten.

Ik bel straks nog van dongen om zijn mening te kennen ( zal dit dan hier posten ).

Morgen heb ik de nummerplaten en zal ik wat foto's maken, online zal voor het weekend zijn.

Bedankt voor de tips.

Cheerio
Jan

eddracket
Geregistreerd lid

Bericht door eddracket » do 27 mei, 2010 18:58

ik bedenkt me wel juist of de computer niet aangemeld of afgemeld moet worden met de Tech 2
Wie kan hier een antwoord opgegeven want dat weet ik zelf namelijk niet!

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » do 27 mei, 2010 22:31

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Saab-900 ... 19bc76496c" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor het geld wel te proberen.

jvssvj
Geregistreerd lid

Bericht door jvssvj » vr 28 mei, 2010 18:09

Ik heb zonet nieuws van Saab garage Dirk Vander Putten in Sint-Pieters-Leeuw. De pomp voor de servo is lek - dit kost 400 EUR ex btw.

Ze hebben ook een algemene check gedaan van de wagen en buiten het dak zijn er geen dringende werken te verwachten. Volgende week wel een onderhoud ( voorste remmen zijn bijna op ) ingepland.

Van zodra het onderhoud achter de rug maak ik een afspraak met Van Dongen te Zeeland. Garage Van Dongen weet dit te zeggen: "Als niets werkt van uw kap? Dan zal waarschijnlijk een schakelaar dicht aangeven, of een positiesensor geeft verkeerde of geen waarde aan.
Wat u zelf kunt proberen is te kijken naar de schakelaars boven de voorruit in de balk waar de pinnen van de kap invallen. Je kunt daar een punt van de pen insteken en even controleren of je dan een klik hoort links en rechts. (auto moet dan wel op contact staan)"

Ik probeer morgen foto's online te zetten.

Cheerio
Jan

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » vr 28 mei, 2010 19:12

jvssvj schreef:De pomp voor de servo is lek - dit kost 400 EUR ex btw.
Je bedoelt nu de pomp van de stuurbekrachtiging? Die van ons was een jaar of 2 geleden ook eens kapot gegaan en voor 80 euro hebben we toen een gebruikte laten monteren. Tot nu geen probleem mee.

Die kapotte pomp gaf wel een spectaculaire oliezooi onder de motorkap...

Plaats reactie