9000 CSE 2.3 T met 308.000....
-
Jacow
- Geregistreerd lid
9000 CSE 2.3 T met 308.000....
Ben vandaag naar deze mooie 9000 uit 1997 wezen kijken en wat ik niet wist en nu wel is dat hij 308.000 km gereden heeft. Da's redelijk veel, maar nu komt het: tot 211.000 km zijn de boekjes ingevuld, daarna niet meer. Wat kan ik bij die kilometerstand verwachten?
Het lampje check radiator brandde en dat is koelvloeistof leerde ik eerder op de 9000-afdeling.
alvast bedankt voor de info.
Hoeveel kilometer is echt teveel bij dit type?
groetjes,
Jacow
Het lampje check radiator brandde en dat is koelvloeistof leerde ik eerder op de 9000-afdeling.
alvast bedankt voor de info.
Hoeveel kilometer is echt teveel bij dit type?
groetjes,
Jacow
-
Wouter
- Donateur (2x)

Re: 9000 CSE 2.3 T met 308.000....
Tsja.. lastige vraag. In theorie blijft zo'n auto bij heel goed onderhoud maar doorgaan en doorgaan.Jacow schreef:Hoeveel kilometer is echt teveel bij dit type?
Het meest cruciale punt vormt de versnellingsbak. Zeker bij een 2.3T heeft de bak nogal wat te verduren. Gezien de km-stand heeft deze ooit al een revisie gehad (blijkt dit uit de historie?). Zo niet, dan zal deze z'n langste tijd wel gehad hebben. Ook de turbo moet aan een grondige inspectie worden onderworpen, aangezien ook deze niet het eeuwige leven heeft. Ik noem juist deze twee delen, omdat bij het overlijden van bak of de turbo een dergelijke auto al snel economisch total loss verklaard kan worden.
-
Jacow
- Geregistreerd lid
Re: 9000 CSE 2.3 T met 308.000....
Voor het bedrag dat ze ervoor vragen 4900Euro is dat een behoorlijk risico inderdaad....Wouter schreef:Tsja.. lastige vraag. In theorie blijft zo'n auto bij heel goed onderhoud maar doorgaan en doorgaan.Jacow schreef:Hoeveel kilometer is echt teveel bij dit type?
Ik noem juist deze twee delen, omdat bij het overlijden van bak of de turbo een dergelijke auto al snel economisch total loss verklaard kan worden.
Kortom, bij de vorige eigenaar vragen of deze twee zaken al aan de beurt gekomen zijn?!
groetjes,
Jacow
-
Elmo
- Geregistreerd lid
-
Jacow
- Geregistreerd lid
Dan lijkt het me een geweldige auto....de dealer zegt alleen dat-ie 200 PK heeft en RDW zegt dat het een ECOpower is, dus 170 PK....als de auto getuned is, hoeveel is de PK-winst dan?Elmo schreef:.. en als deze "ja" zegt?Kortom, bij de vorige eigenaar vragen of deze twee zaken al aan de beurt gekomen zijn?!
Want anders zit er iemand te liegen natuurlijk:-)
groetjes,
Jacow
-
Jacow
- Geregistreerd lid
-
Gele aero
- Donateur (8x)

-
Harmen
- Geregistreerd lid