Ik heb de auto gekocht via een eerlijke handelaar die 2 dagen voordat ik de auto kon gaan halen me liet weten dat hij onder de auto voor het achterwiel olie gevonden had. Na enig zoeken had hij gevonden dat het een cylindertje was van de kap. (hij had ook niets kunnen zeggen en het mij zelf uit laten zoeken na enkele weken...)
Hij had voor me al vrijwillig onkosten gemaakt om een lagertje te vervangen van de aircopomp wat stuk was gegaan na mijn proefrit en kopen van de auto, hij gaf me nu de keus om af te zien van de koop zodat hij de auto kon maken en dan proberen om hem voor een hoger bedrag te verkopen (om toch nog iets geld te verdienen), of om hem te kopen met de kapotte cylinder.
Ik heb de keuze gemaakt om de auto toch te kopen na geinformeerd te hebben bij de locale saab dealer, een nieuwe cylinder zou ongeveer € 600.00 kosten (excl
Maar nu komt het: na 2 weken ging de kap niet meer dicht de olie was op, en alle 4 de cylinders lekte olie! De olie is gemakkelijk op te lossen, bij de Saab dealer de juiste olie gehaald en bijgevuld. Maar na een keer of 10 de kap openen is de olie op en moet ik weer bijvullen.....
Nu heb ik de volgende vraagjes: heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn dat nu alle 4 de cylinders zijn gaan lekken? Ik geloof niet dat het toeval is dat ze alle 4 tegelijkertijd stuk gaan. Ikzelf zit te denken in de richting van een keer bijgevuld met verkeerde olie of een overdrukventiel in het olie systeem stuk???
En heeft er iemand ooit cylinders gerepareerd? Of er vervangende cylinders in gezet van een ander (goedkoper / universeel) merk?
Het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.